خبرهای داغ:
در راستای احترام به جان باختگان فاجعه منا؛

مراسم گرامیداشت با ابلاغ مقام معظم رهبری در گلستان برگزار می شود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: حادثه‎ای که برای جهان اسلام پیش آمده وظیفه‎ای را بر اساس معارف اسلامی بر عهده ما قرار داده است.
کد خبر: ۸۵۷۶۰۶۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، آیت الله نور مفیدی پیش از ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور وزیر دادگستری در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: حادثه‎ای که برای جهان اسلام پیش آمده وظیفه‎ای را بر اساس معارف اسلامی بر عهده ما قرار داده است.

وی تصریح کرد: همه نسبت به جان باختگان وظیفه‎ای داریم و باید پای این وظیفه بیاییم و این وظیفه تسلیت و هم دردی با خانواده‎های حججاج جان باخته است که بر دوش همه ما قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: بنا به دلیل این حادثه امسال جشن و سرور در روز غدیر خم نداریم و به عنوان همدلی و همدردی با حادثه دیدگان در استان گلستان مراسم سنتی و دیدار با سادات و علما انجام شود.

نور مفیدی با بیان اینکه امیدواریم اقدامات در استان گلستان و روز غدیر بتواند تسکینی برای بازماندگان باشد، ابراز داشت: حجاج گلستان با دلی پر از غم وارد استان گلستان شدند و اگر انسان شاهد این واقعه باشد ناخواسته اشک از چشمانش جاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری در سراسر کشور در روز 12 مهر ماه مراسم بزرگداشتی از ساعت 15.30 دقیقه تا 17 بعد ظهر مراسمی انجام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان به خصوصی سازی دولت اشاره کرد و گفت: همه امور نمی‎تواند در مرکز دنبال شود و اگر اختیارات به استان‎ها داده شود من حاضرم مسئولیت آن را قبول کنم.

نورمفیدی ادامه داد: واگذاری امور باعث توسعه و پیشرفت استان است و قطعا مسئولان دولتی نیز با این امر مخالفت نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و سیکل اداری نمی‎گذارد بسیاری از گره‎ها باز شود، گفت: مسئولان استانی وقتی یک تصمیمی برای پیشرفت و توسعه استان دارید درخواست دارم همه مدیران دست در دست هم برای بازکردن گره کار فعالیت کنند.

نور مفیدی با بیان اینکه استعدادها و زمینه‎های خوبی در استان گلستان وجود دارد، بیان داشت: نباید در مسیر استعدادهای استان هزاران گره قرار داد و مسئولان استان وظیفه دارند در این مسیر گره گشاه باشند.

وی با بیان اینکه تفویض اختیار و واگذاری اختیارات به استان‎ها باعث شایسته سالاری می‎شود، گفت: با این اقدام استان‎ها می‎توانند توان خود را به فعلیت برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها