خط پردازش کارخانه پالایش و تولید کود کمپوست شهرداری اراک به بهره‎برداری رسید

خط پردازش کارخانه پالایش و تولید کود کمپوست شهرداری اراک با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و مسئولان استانی بهره‎برداری شد.
کد خبر: ۸۵۷۶۶۴۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
هوشنگ خندان دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، در سفر یک روزه خود به اراک از چند شرکت صنعتی دیدار و پس از افتتاح کارخانه پردازش و پالایش پسماند شهرداری اراک به ساوه سفر می کند.
سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در فروردین 93، بر اساس طرح جامع مدیریت شهری اراک مصوبه بند 9 کارگروه پسماند استان موظف شد نسبت به احداث خطوط پردازش در محل دفن اقدام کند.
هم اکنون پروژه مذکور با متراژ 1500 مترمربع سوله مسقف و دستگاه‌های مورد نیاز و انجام تست گرم کارخانه و رفع نواقص آن آماده بهره‎برداری است، خروجی کارخانه دو محصول است که نخستین محصول آن زباله تر در راستای تولید کود کمپوست است.
دومین محصول آن زباله خشک است که خود شامل 2 بخش است زباله خشک که به صورت غیرمکانیزه تفکیک می‎شوند و مجدد به چرخه تولید بازمی‌گردد و دومین محصول زباله‎های خشکی است که می‎بایست دفن شوند.
کارخانه در زمینی به مساحت 7.55 هکتار احداث شده که 3.5 هکتار آن متعلق به سایت تخمیر و مابقی برای احداث سوله در نظر گرفته شده است، مدت زمان انجام پروژه 9 ماه است.
ظرفیت پردازش زباله در هر شیفت کاری 250 تُن است و با افتتاح این کارخانه برای 42 نفر زمینه اشتغال فراهم شده است، اعتبار این پروژه 50 میلیارد ریال است.
ارسال نظرات