در نشست خبری احیاء امر به معروف و نهی از منکر عنوان شد:

تلاش برای حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف شرعی

سردار کریمی رئیس ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی: هفته نخست ماه محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که 3 ویژه برنامه کشوری در این هفته اجرا می‎شود.
کد خبر: ۸۵۷۷۸۱۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محسن کریمی صبح امروز در نشست خبری هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به 3 ویژه برنامه تدارک دیده شده اظهار داشت: نخستین برنامه برگزاری تجمع و راهپیمایی تجدید میثاق با بزرگ امر به معروف و نهی از منکر، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است که جمعه24 مهرماه برابر با 2 محرم در محل نمازجمعه همه شهرستان‎های استان برگزار می‎شود.

وی افزود: دومین برنامه مراسم نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان است که در 26 مهرماه برابر 4 محرم برگزار شده و در اراک از ساعت 10 صبح در استانداری برگزار می‎شود.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی تصریح کرد: سومین ویژه برنامه تدارک دیده شده گرامیداشت روز جامعه بدون منکر است که این برنامه همزمان با برنامه اوقاف با عنوان «لبیک یا حسین» به طور همزمان برگزار شده، این برنامه روز نخست محرم از میدان شهدا تا امامزاده عبدالله و آمنه خاتون از ساعت 16 آغاز شده و تا نماز مغرب ادامه دارد.

سردار کریمی با اشاره به هفته احیای امر به معروف گفت: روز جمعه 17 مهرماه مراسم سیاه پوشان در تمامی امامزاده‌های استان برگزار شده که این مراسم به طور ویژه در در اراک در امامزاده محمدعابد(ع) برگزار می‏‌شود، هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر از روز نخست محرم تا هفتم محرم بوده که هدف از این هفته و برنامه‎های آن تبیین موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بیان کرد: در اردیبهشت امسال پس از گذشت 12 سال قانون حمایت از آمران به معروف تصویب شده و لازم الاجرا است، امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ویژه‎ای دارد و مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در ابتدای سال به 4 شاخصه اصلی نظام اسلامی بر اساس آیات قرآن اشاره داشتند که  شاخصه سوم و چهارم امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر دارای ابعاد فردی و اجتماعی است که تاثیر مستقیمی بر نظام سازی اجتماعی داردچرا که به فرموده مقام معظم رهبری حفظه الله « امر به معروف و نهی از منکر زیربنای همه حرکت‎های اجتماعی است».

سردار کریمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در ابتدای سال در حرم رضوی به مهمترین امر به معروف‎ها اشاره داشتند که از جمله آنها حفظ عزت و آبروی ملت ایران، اعتلای فرهنگ سلامت اخلاقی و خانواده، تربیت نسل و نسل جوان برای اعتلای کشور، رونق اقتصادی و تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی، مجاهدت برای اقتدار ایران و تلاش برای وحدت اسلامی است.

وی اضافه کرد: ایشان همچنین ابتذال اخلاقی، کمک به دشمنان اسلام، تضعیف نظام اسلامی، تضعیف اقتصاد و علم و فناوری و تضعیف فرهنگ اسلامی را از بزرگترین منکرات برشمردند، از نمونه منکرات امروزی ،که در فضای مجازی به جان انقلاب و اسلام افتاده و به هر شکل در تضعیف نظام و اسلام گام بر می‏‌دارند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: امر به معروف و نهی از منکر امروز در جامعه ما غریب واقع شده است در حالی که اصل انقلاب و عاشورا بر این موضوع استوار است و انقلاب اسلامی ایران از عاشورا الگو گرفته است، اما این موضوع را در قانون اساسی و مدنی کشور که باید بر اساس تکلیف قانونی و حقوقی آمران به معروف را حمایت کند وجود نداشت.

وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز تشکیل شده بود اما چون قانون مشخصی وجود نداشت دچار افراط و تفریط شد، سال 82 استارت کار تدوین و تصویب قانون حمایت از آمران زده شد که پس از 12 سال در سال 94 به تصویب رسید، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور در حال تدوین دستورالعمل اجرایی این قانون است.

سردار کریمی با اشاره به استفاده از ظرفیت محرم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای بهره‎گیری بهتر از ظرفیت محرم هفته نخست این ماه به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که 3 ویژه برنامه سراسری در این هفته اجرا می‎شود، در کنار این ویژه برنامه‌ها خرده برنامه‌‏های دیگری نیز در نظر گرفته شده که از جمله آن قرائت زیارت عاشورا در مدارس مساجد و دانشگاه‌‏ها در روز نخست این ماه است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: بر اساس برنامه‌‏ریزی ابلاغی به دسته‎جات و هیئت‏‌های عزاداری در اراک تمامی مراسمات در روز تاسوعا و عاشورای حسینی به مصلی بیت المقدس ختم شده تا نماز ظهر و عصر را به جماعت برپا کنند اما اگر در هنگام ظهر هیئتی به مصلی نرسید نماز ظهر را در مساجد به جا اورند.

وی در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید به یک بعد آن نیز حجاب و عفاف بانوان محدود شود باید تمامی ابعاد این موضوع برای مردم بازگو و تبیین شود، متاسفانه در جامعه ما برداشت از امر به معروف و نهی از منکر بسیار محدود است و به حجاب و برخی مبتذلات ختم شده است.
ارسال نظرات