نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

روحانیون با روحیه بسیجی در راستای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان گام بردارند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روحانیان باید با روحیه بسیجی در جامعه کنونی در راستای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان گام بردارند و با آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان در این جبهه حساس ورود کنند.
کد خبر: ۸۵۷۸۰۱۲
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در مراسم تلبیس طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی در مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) اراک اظهار داشت: در شرایط کنونی جامعه و با توجه به هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنان اسلام و نظام، روحانیان و طلاب به منظور روشنگری دینی و اخلاقی و هدایت مردم به ویژه نسل جوان دارای وظیفه بسیار مهم و سنگینی هستند.

وی افزود: در حال حاضر دشمنان از طریق جنگ نرم افکار و عقاید جوانان را نشانه گرفته‌اند و به دنبال تضعیف اندیشه‌ها و باورهای دینی و اعتقادی در این قشر هستند که روحانیون موظفند با صبر و هوشیاری در این راستا گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: به منظور رسیدن طلاب به درجات فکری بالا اساتید حوزه‌های علمیه باید دین‌مداری و تقوا را به طلاب بیاموزند و بر 3 محور تهذیب نفس، تحصیل علم و فعالیت‌های فرهنگی طلاب بر پایه دین‌مداری تلاش کنند.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اهمیت نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی در جامعه گفت: تمامی پیامبران و امامان معصوم به دنبال گسترش فرامین الهی در جامعه و به دنبال آن دعوت مردم به این مهم بودند که در حال حاضر این وظیفه خطیر بر عهده اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور درک و نهادینه کردن رفتار اسلامی، فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در جامعه روحانیان باید با علم و دانش و رفتار و اعمال و گفتار خود قانون و دستورات الهی را در جامعه تبیین و گسترش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: روحانیت باید در تمامی مسائل فرهنگی، مدیریتی، مالی و معنوی تاثیرگذار باشد و در کنار این مهم بتواند مهم‌ترین نقش و وظیفه خود در راستای پاسخ‌گویی به مردم در مورد مسائل معنوی را به خوبی انجام دهند.

وی اضافه کرد: افزایش فهم دینی جامعه با گسترش مسائل و احکام اسلامی محقق می‌شود و طلاب باید به منظور افزایش فهم دینی مردم را طبق موازین اسلامی گام بردارند و بتوانند با استفاده از تعالیم دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) جامعه را به سمت وسوی معنویت هدایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: روحانیان باید با روحیه بسیجی در جامعه کنونی در راستای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان گام بردارند و با آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان در این جبهه حساس ورود کنند.

ارسال نظرات