خبرهای داغ:
برای نخستین بار در خراسان جنوبی:

برگزاری جشنواره در روشنای نماز ویژه کودکان و نوجوانان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: جشنواره فرهنگی هنری "در روشنای نماز "همزمان با نخستین روز از هفته ملی کودک شروع و تا 20 آذر ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۵۷۸۸۷۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی با بیان اینکه نماز یکی از مهمترین و اساسی‌ترین دستورالعمل انسان‌سازی و سیر و سلوک معنوی است، گفت: برخی از بزرگان فرموده‌اند اگر نمازِ انسان اصلاح شود، همه امور انسان اصلاح می‌شود.

وی ادامه داد: نماز علاوه بر احکام فقهی و ظاهری، آداب و اسراری دارد که آشنایی با آنها انسان را بیشتر با حقیقت نماز پیوند داده و قلبش را بهتر به سوی نماز سوق می‌دهد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: وقتی کودکان از دل قلم، رنگ، عکس و در یک کلام فرهنگ و هنر دریچه هایی رو به ابعاد روحانی و جسمانی نماز می گشایند، آیینه ای برای انعکاس خلاقیت و نوآوری می شوند که دنیا را زیباتر می کند.

صمدی برگزاری جشنواره در روشنای نماز را که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس و ستاد اقامه نماز برگزار می شود را بسیار ارزنده دانست و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی قدم در راهی گذاشته که سرآغازش عشق و ارادت، میانه اش عروج و نورانیت و پایانش خشنودی و رضایت خداوند است.

وی به اهداف ویژه و مهم جشنواره فرهنگی هنری در روشنای نماز اشاره کرد و افزود: پرورش، شناخت و روحیه معنوی کودکان و نوجوانان با استفاده از معرفی و شناخت تاثیرات و اقامه نماز را از مهمترین اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: نماز، مسجد، محله ما و نماز، کودک و نماز و نماز از دیدگاه نوجوانان از موضوعات جشنواره فرهنگی هنری در روشنای نماز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در استان ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود، افزود: جشنواره فرهنگی هنری در روشنای نماز در 3 بخش کاغذ دیواری، خاطره نویسی و عکاسی برگزار می شود.

ضمنا جشنواره فرهنگی هنری در روشنای نماز از 15 مهر ماه آغاز و تا 20 آذرماه ادامه دارد و شرکت کنندگان می توانند در این بازده زمانی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

ضمنا هفته ملی کودک از 15 مهرماه آغاز و تا 21 مهر ماه ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها