خبرهای داغ:
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار:

شهدای دفاع مقدس مصادیق بارز یاران سیدالشهدا(ع) هستند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار گفت: شهدای دفاع مقدس از مصادیق بارز انصار و یاران سیدالشهدا(ع) هستند.
کد خبر: ۸۵۷۸۹۶۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیجاز قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی جمعه شب در همایش عاشوراییان رزمندگان دفاع مقدس که در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد گفت: شهدای دفاع مقدس از مصادیق بارز انصار و یاران سیدالشهدا(ع) هستند.

وی افزود: وجود خانواده‌های شهدا به ما امید و قوت قلب می‌دهد و نشانگر زنده بودن انقلاب است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به معنای «کلمة الله» ابراز کرد: هنگامی که آیات و روایات را بررسی می‌کنیم به یک مفهوم پرارزش به نام کلمة‌الله برخورد می‌کنیم که فقط در مکتب اهل بیت می‌توانیم معنای آن را متوجه شویم.

وی ادامه داد: در زیارت یاران امام حسین(ع) خطاب به آن‌ها می‌گوییم شما در راه خدا هیچ سستی از خود نشان ندادید و هرکاری از دستتان بر می‌آمد برای اعتلای دین خدا و یاری کلمة الله کردید.

آیت‌الله فاضل‌لنکرانی با بیان اینکه منظور از کلمة الله، امامان معصوم است تصریح کرد: شناخت کامل امام معصوم برای ما امکان‌پذیر نیست چرا که فراتر از ذهن ماست لذا در روایات می‌خوانیم که معرفت الله همان شناخت امام است.

وی اظهار کرد: شناخت امام مقدمه شناخت خدا نیست بلکه مساوی با شناخت خداست زیرا کسی که امام را بشناسد خداوند را شناخته است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار تاکید کرد: در کربلا کسانی که امام حسین را شناختند با او همراه شدند و کسانی که او را نشناختند از اطاعتش سر باز زدند.

وی با اشاره به جنایات اخیر عربستان یادآور شد: علت این که عربستان این جنایات را در یمن مرتکب می‌شود این است که از معارف اهل بیت و شناخت امام دور مانده است.

آیت‌الله فاضل‌لنکرانی امام شناسی شهدا را مورد توجه قرار داد و گفت: شهدای ما کسانی بودند که امام معصوم را به صورت عمیقی شناختند و به وی معرفت پیدا کردند بنابراین در وصیت‌نامه‌هایشان همیشه تاکید می‌کردند ما به خاطر دستور حضرت امام(ره) به میدان جنگ آمدیم.

وی خاطرنشان کرد: کسی که این گونه از ولی فقیه اطاعت می‌کند امام زمانش را به خوبی شناخته است.


ارسال نظرات