خبرهای داغ:
ابراهیم اصغرزاده در جملاتی توهین آمیز در دانشگاه بیرجند:

تفکر حوزه های علمیه به ما ربطی ندارد/ امام بدون حمایت روشنفکران پیروز نمی شد

وی در توهینی آشکار نسبت به حوزه علمیه گفت: نمی توانید در دانشگاه را ببندید و خم رنگ ریزی درست کنید و در این خم همه را یک شکل و یک رنگ درست کنید. نمیتوانیدکاری بکنید که همه طرز تفکرشان بشود آنچه که شما به آن معتقدید.
کد خبر: ۸۵۸۰۰۷۹
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی به نقل از خاورستان ، شب گذشته مراسم آغاز به کار دفتر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بیرجند با سخنرانی ابراهیم اصغرزاده از فعالان اصلاح طلب، درتالار ولایت این دانشگاه آغاز بکار کرد.

ابراهیم اصغر زاده بدون اینکه کلام خود را با نام خدا و سلام به حضار آغاز کند صحبتهایش را با گوساله و بزغاله شروع نمود به گونه ای که در ابتدای کار ، حضار فکر کردند که وی قصد توهین و فحاشی به آنها را دارد.

وی  گفت: گوساله، بزغاله، خس و خاشاک، اینقدر قطعنامه بدهند تا قطعنامه دانشان پاره بشود، شما را سیمان می گیریم!

وی با بیان اینکه عرصه سیاست در کشور و انقلاب بعد از 37 سال که از عمر انقلاب میگذرد به اینجا برسیم که عده ای قلیل در کشور هرکاری می خواهند به اسم انقلاب بکنند گفت: اینکه عده ای روی صورت زیبای بانوان ما اسید بپاشند به مقامات با لنگ کفش حمله بکنند، کفن بپوشند، تحصن بکنند و هرچه که از دهانشان بیرون می آید به مسئولینی بگویند که شبانه روز برایشان خدمت می کنند ظاهرا قرارمان در انقلاب این نبود.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به صحبتهای مسئولین انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بیرجند که پیش از او صحبت کرده بودند گفت: ما ازمسیری طولانی می آییم و من بعنوان کسی که در جنبش دانشجویی نقش داشته و وظیفه خودش می دانسته که در خدمت انقلاب و مردم باشد هیچگاه تصور نمی کردم که به جایی برسیم که باید گوشمان به شنیدن حرف های لمپنی باز بشود و برایش کف بزنیم.

اصغرزاده گفت: من یک آرزو داشتم در قبل از انقلاب که آن مبارزه با مستبد بود و اشتباه کردم چراکه بجای مبارزه با مستبد باید با استبداد مبارزه می کردم .

وی افزود: استبداد آن چیزی است که همه ما را تبدیل می کند به آدم های یکسان و یک شکل و با یک شعار، تفکر و الگوی اندیشه و به ما الگوریتم تفکری می دهد که داخل آن به فکر بیافتیم و ببینیم و بشنویم.

ابراهیم اصغرزاده با بیان اینکه این الگوریتم به ما یک عینک می دهد که همه چیز را سیاه و سپید می بینیم گفت: با این شیوه همه را یا خوب می بینیم یا بد، یا صفر یا صد، یا همه چیز هستند و یا هیچ چیز نیستند، یا پسر خدا هستیم یا پسر شیطان و این عینک، عینکی بود که در دوران مبارزه بر چشم جنبش دانشجویی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس سوم بیان داشت: خوشحالم از اینکه در افتتاحیه انجمن فرهنگ و سیاست سخنی که دوستانم گفتند سخن از تحمل، تنوع، نسبی نگری، مذاکره و چیزی بود که در سوابق ما در انقلاب وجود نداشت و شاید آن شرایط انقلابی بود.

وی اظهار داشت: بعد از انقلاب جنبش دانشجویی به رغم اشتباهاتی که داشت خودش را با نیازهای جامعه تطبیق داد و من افتخار می کنم در شهر و دانشگاه بیرجند و در جمع خوش فکر و خوش اندیش دارم با شما گفت گو می کنم که آنها بنای فعالیت سیاسی خود را گفتگو گذاشته اند.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه استبداد از جایی می آید که خودت را برحق بدانی و دیگران را آدم حساب نکنی گفت: استبداد از جایی رشد می کند که فکر کنی خودت شهروند درجه یک ولایتمدار مسلمان ایرانی که دارای تمام حقوق هستی و می توانی هرکسی را که خواستی متهم کنی اما اجازه به دیگری نمی دهی و اورا تحمل نمی کنی.

اصغرزاده انقلاب اسلامی را انقلابی محصول مشترک دانست و افزود: قرار نبود انقلاب اسلامی توسط یک عده مصادره بشود.

اصغرزاده که کم کم فضای جلسه را با صحبت های نامتوازن خود گرم می دید مانند دوره اصلاحات به شعار مردم فریب آزادی و آزادی خواهی پرداخت.

وی بدون اینکه به نتایج عملی شعارهای پرطمطراق در دوران اصلاحات اشاره کند گفت : در کنار شعار استقلال و عدالت خواهی شعار آزادی و آزادی خواهی هم وجود دارد. چه چیز باعث شده تا ما فکر می کنیم که باید آزادی خواهی که از اصول جنبش مشروطه بود و جنبش دانشجویی از ابتدا برای آن فداکاری کرد براحتی کنار بگذاریم؟

حوزه های علمیه هرطور که می خواهند فکر کنند و این به ما ربطی ندارد

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس سوم در ادامه با توهینی آشکار به حوزه های علمیه با مرزبندی بین دانشگاه و حوزه علمیه گفت : حوزه های علمیه هرطور که می خواهند فکر کنند و این به ما ربطی ندارد .ما دانشگاهی، استاد دانشگاه و دانشجو هستیم و با علم سر و کار داریم که مبنای آن بر شک کردن و سوال کردن و پرسش گر بودن است و دانشگاه از اینجا دانشگاه می شود.

اصغرزاده افزود: حتی در دوران مبارزه که با مستبد مبارزه می کردیم و مبارزه با استبداد در ذهنمان نمی گنجید و در ذهنمان این بود که دانشگاه محل تولید دانش و کشف حقیقت است.

اصغرزاده پس از توهین به حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت های حوزه های علمیه ادامه داد : نمی توانید در دانشگاه را ببندید و خم رنگ ریزی درست کنید و در این خم همه را یک شکل و یک رنگ درست کنید نمی توانید کاری بکنید که همه طراز تفکری بشوند که شما به آن معتقدید.

ترور فیزیکی ما حصل ترور زبانی و فکری است

فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: تفکری که ابتدا ترور زبانی و فکری می کند و تورا کنار موساد و سازمان سیا می نشاند و خاتمی و هاشمی را کنار اوباما قرار می دهد و بعد از این ترور زبانی می بایست به فکر ترور فیزیکی بیفتد و ترور فیزیکی بعد از ترور زبانی رخ خواهد داد.

ابراهیم اصغرزاده اظهار داشت: ما در سی چهل سال گذاشته از انقلاب با گروههای فشار و لباس شخصی ها مواجه بودیم که فکر می کردند در راه خدا مجازات ها را انجام می دهند و یک جنبش انقلابی هستند.

وی افزود: برخی فکر می کنند که یک جنبش اجتماعی همان چیزی است که در خیابان رخ می دهد و اسید می پاشد در صورت یک خانم یا یک لنگ کفش به صورت یک سیاستمدار پرت می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس سوم اقدامات دانشگاهها و مردم را در اوایل انقلاب خودجوش خواند و گفت: الان دیگر پذیرفته نیست که عده ای بعد از تثبیت و استقرار نظام و ایجاد دستگاه های مربوطه ، هنوز عده ای رگ گردنشان بیرون بزند و بخواهند اسلام را تفسیر و از انقلاب دفاع کنند.

اصغرزاده با اشاره به داعش و اینکه آنها هم می گویند ما از طرف خدا مامور به این کارها هستیم خطاب به برخی گروه های داخلی گفت: حرف ما این است که اگر شما در تفسیر اسلام و بیان احکام اسلام و نگاه به دین دچار این آفت و بیماری بشوید که حریف و رقیب خودتان را ابتدا ترور شخصیتی بکنید مسلما کسی هم پیدا می شود که در خیابان او را ترور فیزیکی بکند.

وی در ادامه روی صحبت خود را به شورای نگهبان قرار داد و گفت: وقتی شما دیگران را به جاسوسی و وابستگی و لیبرال بودن متهم می کنید، برخی هم هستند که به خود اجازه می دهند که او را رد صلاحیت بکنند و او را از قطار انقلاب حذف کنند.

امام(ره) و روحانیتی که پشت سر امام بودند بدون حمایت و کمک جنبش دانشجویی امکان پیروزی نداشت

این فعال سیاسی اصلاح طلب خدامحوری را از انقلاب به صورت کامل حذف کرد و گفت : انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب انسان گرا به مفهوم کامل دانست و گفت: قرار بوده است که این انقلاب یک بهشت ایجاد کند و جنبش دانشجویی در مرکز این تفکر بود.

اصغرزاده با بیان اینکه من به حوزه های علمیه و امام (ره ) کاری ندارم گفت: حوزه های علمیه و شخص امام (ره) و روحانیتی که پشت سر امام بودند بدون حمایت و کمک جنبش دانشجویی و نیروهای روشن فکر امکان پیروزی نداشتند .

وی انقلاب اسلامی ایران را محصول مشترک مبارزه همه نیروهای سیاسی و اجتماعی در کشور دانست و گفت: ما حق نداریم پس از پیروزی انقلاب ، محصول مشترک انقلاب را به نام خود مصادره کنیم چراکه آن انقلاب قرار بود یک زیست مشترک و شرافتمندانه برای همه آحاد جامعه ایجاد کند.

تشکیل انجمن های اسلامی و گروه های اصلاح طلب در دانشگاه از آرزوهای من بوده است

نماینده مردم تهران در مجلس سوم که به عنوان مدافع دولت اصلاحات که مبدع دانشجویان ستاره دار و حصر دانشجویان بود سخت می گفت ، با بیان اینکه جنبش دانشجویی واقعی هیچگاه دست به حصر نزد اما دچار اشتباه شد گفت: آن چیزی که موجب بروز اشتباه شد این بود که جنبش دانشجویی تصور کرد که می تواند برود در خیابان و جلوی توده های مردم حرکت کند درحالی که وظیفه جنبش دانشجویی آگاهی بخشی است.

اصغرزاده با ابراز خوشحالی از تشکیل انجمن های اسلامی و گروههای اصلاح طلب در محیط های دانشجویی گفت: این از آرزوهای من بوده است که درحال تحقق یافتن است.

وی اساس دانشجو و دانشگاه را بر نقد وضع موجود دانست و افزود: هیچ حکومتی بی نیاز از نقد کردن نیست و نمی شود جنبش دانشجویی به دستگاههای دولتی وصل باشد .

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تصور کنید حکومت یا مدیریت های دانشگاهها و وزارت علوم مسئول بنگاه سازی و انجمن سازی باشند گفت: هیچکس به شما نمی گوید ما را نقد کنید و ایجاد فضای نقد کردن و نشاط سیاسی محتاج مبارزه می باشد.

مبارزه یعنی هرکسی حق دارد راجع به مملکتش انتقاد کند

اصغرزاده با اعلام اینکه مبارزه درگیری در فضای خیابان نیست بلکه یعنی اینکه هر انسان ایرانی که شناسنامه ایرانی با هر رنگ و قومیتی داشته باشد، حق دارد راجع به سیر تا پیاز مملکتش حرف بزند و انتقاد کند و این نیازمند مبارزه است.

وی با تعریف از نظام سرمایه داری و لیبرالی در ادامه افزود : نظام سرمایه داری و لیبرالی مبارزه کردند و حق را به دست آوردند و برای همین است که در آمریکا رئیس جمهور سیاه پوست می بینیم.

نماینده مردم تهران در مجلس سوم جایگیری انجمن ها در انقلاب را منوط به خودشان دانست و افزود: این حق خودشان است است.

اصغرزاده با اشاره به فیلمی که مربوط به مسائل صنفی در سال 90 بوده است گفت: از همینجا درود می فرستم به آن دانشجویان و اگرچه آنجا مسئله صنفی بود ولی چه کسی نمی داند که مسئله صنفی در دانشگاه یعنی سیاست؟!

وی دفاع از مسائل صنفی را دفاع از عدالت دانست و اظهار داشت: دانشجویان هیچگاه منافع شخصیشان بر منافع جامعه مقدم نداشته است.

حتی احزاب سیاسی اصلاح طلب لغو فعالیت شده نیز به اندازه جنبش دانشجویی هزینه پرداخت نکرده اند

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در هیچ قشر و مجموعه ای این مقدار هزینه ای که جنبش دانشجویی پرداخته است، سراغ نداریم گفت: حتی احزاب سیاسی اصلاح طلب که لغو فعالیت هم شده اند به اندازه جنبش دانشجویی هزینه پرداخت نکرده اند.

ابراهیم اصغرزاده با برشماری هزینه های این جنبش گفت: جنبش دانشجویی شهید، زندانی، محروم از تحصیل وکمیته انضباطی و اخلاقی داده است.

وی تصریح کرد: اساسا جنبش دانشجویی قابل خفه کردن و کتمان کردن نیست و هرجا که دانشگاه وجود دارد، حضور دارد.

کار دانشجو ایدئولوژی و گفتمان سازی نیست / جنبش دانشجویی از صلح طلبی دفاع کند

اصغرزاده با بیان اینکه جنبش دانشجویی احتیاج به سازمان و گفتمان دارد گفت: کار دانشجو ایدئولوژی و گفتمان سازی نیست اظهارداشت: اما باید سازمان و آرمان داشته باشد و نسبت به مسائل درون و بیرون دانشگاه حساس باشد و موضع بگیرد.

وی با انتقاد از اینکه در خاورمیانه ای که یک خدا و پیامبر و قرآن دارد همه با زشت ترین رفتار نسبت به هم کیشان خود برخورد می کنند اما در جوامع دیگر مردم همدیگر را تحمل میکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس سوم بیان داشت: امیدم به این است که جنبش دانشجویی درکنار آزادیخواهی از صلح طلبی به مفهوم واقعی دفاع کند.

اصغرزاده افزود: یکی از واقعی ترین شعارهای جنبش دانشجویی دفاع از واقعیت صلح است .

اتفاقات سوریه مبنایش بر استبداد بشار اسد بود

وی با اشاره به اتفاقات سوریه گفت: این اتفاقات مبنایش بر استبداد بشار اسد بود و او مردمش را سرکوب کرد.

فعال سیاسی اصلاح طلب به بیان خاطره خود در سالهای 59-60 در سفر به لبنان پرداخت و گفت: حافظ اسد بخاطر اعتراضات اهل تسنن در شهر حلب با هواپیمای میگ آنها را سرکوب کرده بود و من همان زمان که یک دانشجوی انقلابی چپ ضد امپریالیسم بودم آمدم در ایران و گفتم مراقب این فرد باشید چراکه ملت خودش را سرکوب می کند.

اصغر زاده با بیان اینکه اگر بشار اسد در مقدمه بهار عربی و در زمانی که همه کشورهای عربی بدنبال اعاده حیثیت بودند این پیام را می فهمید و اجازه میداد گروههای سنی مذهب و اخوان المسلمین وارد کابینه می شدند این شرایط پیش نمی آمد.

وی تصریح کرد: همین اتفاق در عراق افتاد و اگر نوری مالکی اجازه میداد که گروههای سنی مذهب شریک باشند در کابینه امکان رشد خشونت و داعش فراهم نمی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس سوم با بیان اینکه جایی گروههای خشونت طلب رشد می کنند که جامعه دچار انسداد سیاسی باشد گفت: جایی که جامعه تحمل شنیدن حرف مخالف را داشته باشد جریان های رادیکالیسم متوقف می شوند.

اصغرزاده با اشاره به اینکه در گذشته هرکس که انقلابی بود یک ارزش تلقی می شد واین بخاطر بسته بودن فضای سیاسی در دوره شاه بود گفت: انسداد سیاسی در دوره سلطنت پاشنه آشیل خود حکومت شد.

وی در حالیکه به بسته شدن فضای سخنرانی خود توسط مجریان جلسه و بیرون کردن خبرنگاران توجهی نداشت افزود: بسته بودن فضای سیاسی به ضرر همه است و این به دلیل این است که مقاومت و خشونت را توجیه می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها