خبرهای داغ:
آیت الله علوی گرگانی:

اسلام بهترین و آخرین دین است

یکی از مراجع تقلید به تبیین جایگاه انسان نزد پروردگار پرداخت و گفت: انسان‌ها باید قدر جایگاهی را که خداوند به آنها عطا کرده است، بدانند و به خاطر این عزتی که خدا برای آنها قرار داده است، شکر او را به جا آورند.
کد خبر: ۸۵۸۰۷۰۴
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشکده افسری امام حسین(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امامان ما از درجه و مرتبه بسیار بالایی برخوردار هستند، ولی ما پیروان این ائمه بزرگوار هنوز درجه و مقام این انسان‌های بزرگ را درک نکرده‌ایم.

این مرجع تقلید به سوره اسراء در قرآن اشاره کرد و افزود: خداوند در این سوره به انسان چهار مورد را یادآوری می‌کند، نخست اینکه به انسان بزرگی و کرامت عطا کردم و این ناشی از جایگاه انسان است.

وی به جنایات و اعمال زشت بعضی از انسان‌ها در این دنیا اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در این دنیا عده‌ای از انسان‌ها به راحتی گناه و جنایت می‌کنند، کارهایی که خداوند ما را از انجام آن نهی کرده، انجام می‌دهند و به خاطر این گناهان از این خالقی که این همه نعمت در اختیارش قرار داده استغفار نمی‌کنند و درصدد جبران آن بر نمی‌آیند.

آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد: در روایات است که اگر خداوند اراده می‌کرد، مقداری یا ذره‌ای بشر را در این دنیا اذیت کند، یک جنبنده روی زمین نمی‌ماند یا اگر خداوند می‌خواست این دنیا را محل جزای بدی‌های انسان قرار دهد، جهان یک باره به هم می‌ریخت و این از صبر و گذشت خداوند حکیم است که این کار را نمی‌کند.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید من به انسان عزت دادم و به او کرامت بخشیدم و این من بودم که وسایلی را برای راحتی او ایجاد کردم که بتواند به راحتی حرکت کند.

این مرجع تقلید افزود: خداوند با هوش و عقلی که در انسان خلق کرد، سبب شد تا بشر از عقل خود استفاده کند و همه وسایل برای کمک به انسان اختراع شوند تا راحتی برای او به وجود آید.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید من همه چیز را در این عالم برای انسان خلق کردم و انسان را برای خود آفریدم که این ناشی از جایگاه بالای انسان در نزد خداوند است.

آیت‌الله علوی گرگانی به مسائل علمی در دین اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام بهترین و آخرین دین است، مطالب علمی و آموزشی فراوانی دارد که خداوند متعال توسط پیامبرش حضرت محمد(ص) برای انسان‌ها بیان کرده است.

وی یادآور شد: انسان‌ها باید قدر جایگاهی را که خداوند به آنها عطا کرده است، بدانند و به خاطر این عزتی که خدا برای آنها قرار داده است، شکر او را به جا آورند و ناسپاسی نکنند.


ارسال نظرات