خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

جوهره قیام عاشورا، احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در اجتماع بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان هرسین گفت: جوهره قیام عاشورا، احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۵۸۳۵۶۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرشسن، در این مراسم که در مسجد آیت الله حجتی (ره) هرسین برگزار شد حضرت آیت الله مصطفی علما اظهار داشت: مهمترین پیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که آمران امر به معروف و نهی از منکر همچون انسان های آزاده تداوم بخش این حرکت عظیم هستند.
وی یکی دیگر از آثار عظیم عاشورا را برپایی نماز بیان کرد و افزود: نماز باعث توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و موجب بقای اسلام می شود.
آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانشان از امر به معروف و نهی ازمنکر بعنوان حافظ معیارها و ارزشهای اسلامی یاد کرد که نگاه عمیق به این موضوع از زمان قیام امام حسین (ع) شروع شد.
امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: برپایی این فریضه فراموش شده باعث شناخت حقایق و حفظ دستاوردهای قیام عاشورا و ارزشهای والای اسلامی خواهد شد و از نفوذ دشمنان که درصدد نابودی ارزشهای دینی، اخلاقی و فرهنگی هستند جلوگیری خواهد کرد.
آیت الله علما اظهار داشت: همه باید آمر به معروف و ناهی از منکر و شورای نگهبان دستاوردهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب باشیم.
فرماندار هرسین نیز گفت: ماهیت امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت در باره دیگران است که قبل از هرچیز باید خود را پاکسازی و تذهیب نفس کنیم.
یاور محمدی افزود: آمران به معروف و ناهیان منکر باید موجب وحدت مسلمانان باشند و خود را در قبال ناهنجاری های جامعه و پیرامون خود مسئول بدانند.
ارسال نظرات