خبرهای داغ:

شرکت کارکنان ناحیه امام حسین (ع) قم در مراسم عزاداری بیت آیت الله سبحانی

کارکنان ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بیت مرجع آیت الله سبحانی شرکت کردند.
کد خبر: ۸۵۸۴۱۶۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فرمانده و کارکنان ناحیه بسیج امام حسین(ع) سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با حضور در بیت حضرت آیت الله سبحانی در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدلله الحسین (ع)شرکت کردند.

در این مراسم که حضرات آیات مکارم شیرازی، مقتدایی و  حجت الاسلام و المسلمین  سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و دیگر مسئولین استانی حضور داشتند، حجت الاسلام صالحی خوانساری طی سخنانی با بیان این مطلب که امام حسین (ع) کشته دیروز و رهبر امروز است، اظهار کرد: متأسفانه امروزه بعضی از افراد این شبهه را در جامعه مطرح میکنند که اهل بیت (ع) با دشمن اهل مذاکره بوده اند که نمونه آن مذاکره امام حسین (ع) با عمرسعد در روز هشتم محرم می باشد .

استاد حوزه علمیه قمابراز کرد: امام حسین (ع) که خواهان این مذاکره بود بعد از ذکر نام و یاد خدا و حمد پرورگار و سلام و تحییت رسول خدا به پند و اندرز عمر سعد پرداخت وخطاب به او گفت: نمی ترسی از خدا و تقوا نداری تو، به سوی خدا بر میگردی و معادت به سوی اوست و اگر با من باشی به خدا و رسولش نزدیکتر هستی.

وی خاطرنشان کرد: وقتی انسان به مذاکره امام حسین(ع) با عمر سعد تأمل میکند، می بیند که تمام مذاکره، سراسر عزت و نصیحت می باشد و امام حسین(ع) و دیگر اهل بیت (ع) جز خیر خواهی و اخطار و موعظه برای دیگران، غیر از این نمی خواستند اما متأسفانه در دنیای امروز، مذاکره نوعی معامله و بده بستان دنیایی شده است.

صالحی خوانساری در ادامه بیان نمود: در هیچ دین و مکتبی تشنه نگه داشتن کسی "که آب هم موجود باشد" نیامده است.

استاد حوزه علمیه قمبه جنگ صفین اشاره نمود که وقتی معاویه جلوی آب را گرفت امام علی(ع) خطبه ای خواند و خطاب به سپاه خود گفت: "بمیرید با عزت و نمانید با ذلت" و زمانی که یاران امام علی (ع) توانستند شریعه ((رود خانه))را بگیرند به امام علی (ع) گفتند که ما هم کاری میکنیم که آب در اختیار آنها قرار نگیرد؛ امیرالمومنین (ع)گفت : من نمی خواهم که با ندادن آب، پیروزی نصیبم شود و این رسم جوانمردی نیست.

وی در پایان با اشاره به این که بزرگترین سند مظلومیت واقعه عاشورا ، خون گلوی حضرت علی اصغر (ع) است، تصریح کرد: این خون را سید الشهدا به آسمان فرستاد و نزد خدا این خون نگه داشته شده تا با آن مردمی را که به اهل بیت دشمنی نمودند محاکمه نماید.

شایان ذکر است در این مراسم محمد علی مختاران محمدی، فرمانده، حجت الاسلام احمد احمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) حضور داشتند.

شرکت کارکنان ناحیه امام حسین (ع) قم در مراسم عزاداری بیت آیت الله سبحانیشرکت کارکنان ناحیه امام حسین (ع) قم در مراسم عزاداری بیت آیت الله سبحانیشرکت کارکنان ناحیه امام حسین (ع) قم در مراسم عزاداری بیت آیت الله سبحانیشرکت کارکنان ناحیه امام حسین (ع) قم در مراسم عزاداری بیت آیت الله سبحانیشرکت کارکنان ناحیه امام حسین (ع) قم در مراسم عزاداری بیت آیت الله سبحانی


ارسال نظرات