خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری‌همدانی:

باید راز و رمز انقلاب را درک کنیم/ خاموشی و سستی در دین اسلام جایی ندارد

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: امروز باید راز و رمز انقلاب را درک کنیم، زیرا اسلام دین حرکت و شور است و خاموشی و سستی در دین اسلام جایی ندارد.
کد خبر: ۸۵۸۴۲۹۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار جمعی از بسیجیان و اقشار مختلف مردم همدان طی سخنانی با بیان اینکه تدبیر و ژرف‌بینی ریشه در تعالیم اسلامی دارد، اظهار کرد: اسلام می‌خواهد مسلمانان انسان‌های سطحی نباشند، بلکه عمیق و دقیق فکر کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم آیات فراوانی در مورد دعوت مردم به تفکر، تدبر و بصیرت دارد، بنابراین باید در حوادث باطن آنها را شناسایی کند و نباید نگاه سطحی به حوادث داشته باشد بلکه باید دارای بصیرت و هوشمندی باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید با هر نظر و نگرش به عبرت‌آموزی بپردازیم گفت: در آیات و احادیث از انسان‌ها خواسته شده که متفکر، بصیر، هوشمند و ژرف‌بین باشند، البته ایمان و اعتقاد در این زمینه بسیار نقش‌آفرین و مهم است.

وی عنوان کرد: خداوند در آیاتی فرموده است که هرگز سستی و حزن به خود راه ندهید، اگر مومن باشید برتر از همه جوامع بشر هستید.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه دو نگرش سطحی و جزئی نسبت به واقعه عاشورا وجود دارد گفت: کسانی که این واقعه را رقم زدند علاقه به اهل بیت(ع) داشتند، بنابراین با وقوع این حادثه باید به تفکر پرداخت که قیام و نهضت به چه معنا است و در برابر چه کسانی این واقعه در اجتماع روی داده است.

وی با بیان اینکه باید در نظر داشت راه سیدالشهدا(ع) روشن است، بنابراین باید پیرو رهبر و امام باشیم تا با استقلال و آزادی به سعادت برسیم عنوان کرد: انقلاب در نتیجه عاشورا و تداوم آن شکل گرفته است و خون شهدای کنونی در امتداد خون شهدا قرار دارد.

وی یادآور شد:‌ چندین قرن ولایت را کنار زدند، ولی امام خمینی(ره) توانستند نهضت اسلامی را به پیروزی برسانند، بنابراین ایشان مجاهدی توانا و عارفی حماسه‌آفرین بودند که توانستند عمق نهضت عاشورا را به مردم بفهمانند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها و کسانی که با آنها همکاری می‌کنند، مانند عربستان سعودی را باید شناخت، البته آزادی‌خواهان و شخصیت‌های متدین و مبارز همواره در برابر آنها به مبارزه می‌پردازند و روز به روز صف‌بندی و تقابل افزایش پیدا می‌کند بنابراین بیداری و بصیرت در این حوزه کارساز است.

وی با بیان اینکه امروز باید راز و رمز انقلاب را درک کنیم گفت: اسلام دین حرکت و شور است و خاموشی و سستی در دین اسلام جایی ندارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وصیت‌نامه امام خمینی(ره) از موارد دیگر دارای اهمیت است، زیرا بنیانگذار جمهوری اسلامی توانستند استکبار و استعمار را درهم شکنند و هشت سال جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

وی عنوان کرد: در آن میدان و عرصه انسان‌های عاشق شهادت وجود داشت، شهید همدانی از جمله این انسان‌ها بودند که باید نسبت به وی با ژرف‌نگری توجه داشته باشیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه مردم همدان در همه عرصه‌ها حضوری پررنگ و بی‌سابقه داشتند، گفت: متفکرانی از مردم این سرزمین برخاستند و روز به روز این فکر، فرهنگ، دین و شهادت اوج پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز افتخار می‌کنیم آیت‌الله خامنه‌ای در راس نظام قرار گرفتند و همین امر سبب قدرت شده است و نباید آن را کم قلمداد کنیم، باید در نظر داشت پشتیبانی از ولایت این قدرت را به وجود آورده است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد:‌ باید متحد و همفکر باشیم تا انقلاب به جایگاه واقعی برسانیم، زیرا انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) خواهد بود، بنابراین باید نظام را پرقدرت و مستحکم نگاه داریم و زمینه صدور این انقلاب را فراهم کنیم تا کل جهان را فراگیرد.


ارسال نظرات