خبرهای داغ:

شهر کریمه اهل بیت(ع) در سوگ شب عاشورای حسینی

شهر مقدس قم در شب عاشورای حسینی، در عزای سالار شهیدان(ع) حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش یکپارچه غرق در سوگ و ماتم است.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۵۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عزاداران حسینی در قالب دسته های مختلف عزاداری از نقاط مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کرده و در مصیبت شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران باوفایش عزاداری می کنند.
هیات های عزاداری در قالب دسته های سینه زن و زنجیر زن از صبح امروز گروه گروه وارد صحن های حرم کریمه اهل بیت(ع) می شوند و این شب را به بانوی کرامت تسلیت عرض می کنند.
حضور دسته های عزاداری از شهرهای مختلف و اتباع خارجی از کشورهای مختلف که آیین های پرشوری را بر اساس سنت های محلی خود اجرا می کنند، جلوه ویژه ای به برنامه های سوگواری در قم داده است.
در شب عاشورای حسینی، شور حسینی در جای جای قم بویژه در صحن های حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و خیابان های اطراف موج می زند.
عزاداران حسینی در قم با نوای یا حسین(ع) و یا ابوالفضل العباس(ع)، یا حضرت علی اکبر(ع)، یا حضرت علی اصغر(ع) و یا زینب کبری(س) به همراه صدای حزن انگیز طبل و سنج، فضایی سرشار از حزن و اندوه را در سراسر شهر ایجاد کرده اند.
همزمان در مناطق مختلف شهری و روستایی قم درمساجد و تکایا آیین های ویژه شب عاشورا در حال برگزاری است.
همچنین دیشب و امروز مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا، بیوت مراجع تقلید و دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز شاهد برپایی آیین های ویژه شب و روز تاسوعا و عاشورا بوده است و سخنران و مداحان در قالب روضه خوانی و مرثیه سرایی جلوه هایی از مصیبت بزرگ خاندان اهل بیت(ع) در حادثه کربلا را برای مردم تشریح کردند.


ارسال نظرات