خبرهای داغ:
امام جمعه اهر:

امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاري بسيج: امام جمعه اهردر خطبه های اين هفته نماز جمعه، با بيان اينكه امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، عزت، مقاومت، صبر و پایداری و نماز از جمله پیام های متعدد عاشورا هستند که همواره باید توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۶۵
|
۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، حجت الاسلام جواد حاجي زاده، نماز اول وقت را از ديگر پيام هاي امام حسين(ع) عنوان و بيان كرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا و در میان خون و شمشیر و تیرهای دشمن دست از نماز برنداشتند و این خود پیام مهمی برای مسلمانان است که با تأسی از سیدالشهدا، نماز خود را در اول وقت اقامه كرده و سهل نشمارند.

وی به دوم آبان( روز سازمان ملل متحد) اشاره كرد و اظهار داشت: این سازمان همان طور که در تعابیر رهبر فرزانه انقلاب هم هست، سازمانی امریکایی و سازمان کشورهایی است که حق وتو دارند و اگر این سازمان واقعا مخصوص ملل بوده باشد، بايد تبعیض، حق وتو و مشکل عضویت دائم در این سازمان از بین برود و همه کشورها در آن دارای حق مساوی بوده باشند که امیدوارم با حرکتی که دنیا به سمت آگاهی و مردم سالاری دینی پیش می رود تغییراتی در این سازمان به عمل آید تا نام جعلی که به خود اختصاص داده است، تبدیل به واقعیت شود.

حجت الاسلام حاجی زاده با توجه به توافق هسته ای و برجام، تصریح کرد: طبق فرمايش رهبري، مذاکره وسیله نفوذ و تحمیل خواسته هاست، بنابراين یکی از شیطنت های استکبار به خصوص امریکا در مسئله پسا برجام، نفوذ در ایران و حضور محوری در منطقه است تا با حضور جدی در منطقه، دست ایران را از منطقه کوتاه كند و اگر ما بخواهیم جلوی این سلطه و نفوذ را بگیریم و اهداف انقلاب را که برگرفته از انقلاب خونین کربلاست، پیش ببریم، راه و چاره ای جز توجه به فرمايش هاي رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با برجام نداریم و تشکیل هیئتي قوی، آگاه و هوشمند برای رصد امور ضروری است .

وي ادامه داد: براي جلوگيري از نفوذ دشمن، نقش خواص و مردم بسیار مهم است و باید مراقب باشند تا زمینه سوء استفاده برای دشمن فراهم نشود و بتوانیم از این توافق بیشتر بهره مند شويم.

امام جمعه اهر حادثه منا را يادآور شد و خاطرنشان كرد: با توجه به فرمايش رهبري، حادثه منا نباید فراموش شود، سکوت خفت بار کشورهای به ظاهر مسلمان و سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر این فاجعه بزرگ انسانی، از اصل این فاجعه تأسف آورتر و دردناکتر است.

حاجی زاده در پایان اظهار اميدواري كرد با بهره مندي بيشتر از اين ايام حسيني، نماز را با دقت در اوقات نماز اقامه کرده و به خصوص در نماز ظهر عاشورا شرکت كنيم و كاري کنیم که عزاداری های ما، مورد توجه سیدالشهدا(ع) قرار گيرد .

ارسال نظرات