خبرهای داغ:
امام سجاد(ع)؛

نیایشگر درگاه حق

امام زین العابدین(ع) چهارمین پیشوای شیعیان جهان است که برای مبارزه با حاکمان جور زمان و هدایت مردم به خواندن خطبه هایی کوبنده، همت گماشت و با نیایش هایی خالصانه و دلنشین خویش، سجده کننده پیشگاه حق لقب گرفت.
کد خبر: ۸۵۸۵۰۸۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، امام سجاد(ع) چهارمین پیشوای شیعیان جهان است که با بهره بردن از زبان دعا و خطابه، به ارشاد و راهنمایی مردم می پرداخت و حاصل اندیشه های معرفت شناسانه وی در قالب نیایش و دعا در کتاب «صحیفه سجادیه کامله» گردآوری شد. کتابی که اینک رهگشای بسیاری از پیروان راه حق در مسیر رسیدن به سعادت حقیقی است.
امام علی بن الحسین(ع) در پنجم شعبان 38 هجری در مدینه دیده به جهان گشود و سال های پایانی زندگی حضرت علی(ع) جد بزرگوار خویش را درک کرد و به مدت 23 سال از سرچشمه دانش امام حسین(ع) بهره مند شد.
امام زین العابدین(ع) به دلیل پاسخ دقیق به هر پرسش و فزونی عبادت و نیایش؛ سرور و زینت بخش عبادت کنندگان نام گرفت. ایشان دارای فضیلت هایی همچون شجاعت، ظلم ستیزی، عفو و گـذشت بود و لقب هایی چون زین العابدین، سجاد سیدالعابدین، زین الصالحین، وارث علم النبیین، وصی الوصیین و ... داشت.
رساله حقوق از آثار مهم و ارزنده امام زین العابدین(ع) به شمار می رود که شامل وظایف گوناگون انسان در برابر پروردگار، خود و دیگران است.
امام سجاد(ع) به دلیل بیماری نتوانست در حماسه عاشورا حضور یابد، اما با وجود چنین شرایطی نیز به دفاع از حقانیت اسلام پرداخت. ایشان پس شهادت امام حسین(ع) و با برعهده گرفتن رسالت شیعیان جهان، در رساندن پیام حماسه عاشورا به جهانیان بسیار کوشید و با خواندن خطبه هایی مشهور و کوبنده در برابر یزیدیان در رسوا ساختن دشمنان و دفاع از خاندان اهل بیت(ع)، نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.
سرانجام امام سجاد(ع) پیشوای تقوا و بردباری در 55 سالگی به دستور هشام بن عبدالملک در مدینه مسموم شد و به شهادت رسید. پیکر مطهر ایشان در آرامگاه بقیع در کنار عموی بزرگوارشان، امام حسن مجتبی(ع) به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات