مصاحبه با بسیجی جواد زینلی از حوزه شهدای توره شهرستان شازند:

قلب قرآن حیات بخش زندگی انسان

حوزه مقاومت بسیج شهدای توره به منظور آشنایی بسیجیان با فضیلت و عظمت سوره مبارکه یاسین اقدام به برگزاری مسابقه حفظ سوره مبارکه یاسین نموده است.
کد خبر: ۸۵۹۰۲۹۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

بسیجی جواد زینلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت:مخاطبان قرآن شناخت عمیقی از سوره یس ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن غافل هستند.

وی گفت:وقتی انسان در دام مشکلات وغصه ها گرفتار می مانند و موقعیت ممتاز این سوره چنان قلّه‌ای پوشیده از فضایل است . یس قلب قرآن است و موقعیت ممتاز و جایگاه برتر و منحصر بفرد بودن قلب در بدن بر کسی پوشیده نیست.

زینلی گفت:پرداختن به متن عربی سوره ومتاسفانه استفاده ابزاری ازقرآن واین سوره شریفه وعدم استفاده ارمفاهیم وترجمه آیات که میتواننددرس خوب زندگی کردن ورستگاری دنیاواخرت رابهمراه داشته باشد نهادینه نشده است.

وی افزود:سوره مبارکه یس قلب ، حیات و عصاره قرآن کریم است؛ چنانکه در احادیث ، هم از پیامبر اکرم (ص) و هم از حضرت امام جعفر صادق (ع) رسیده است که فرموده‌اند: هر چیزی حتماً دارای قلبی است و قلب قرآن سوره یس است

وی در پایان گفت: چنین نیست که فضایل و عجایب سوره یس تنها در زمانه خاصّی کشف شده باشد. با مطالعه تاریخ در می یابیم از همان صدر اسلام، از این سوره با شگفتی یاد می‌شده و فضایلش معروف بوده است. حتّی گاهی بزرگانی را به فکر وا می داشته که این همه فضیلت برای این سوره ناشی از کدام یک از آیات آن است.

مجید کاوسی
ارسال نظرات
آخرین اخبار