خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد:

ترور نافرجام رکن آبادی تا مفقود شدن آن در منا / تضعیف جبهه مقاومت در منطقه

حمیدرضا بهمنی نژاد گفت: امروز دنیای اسلام با یک توطئه گسترده و خطرناک رو به رو است که با یک هدف مشخص توسط دولتمردان آمریکایی و صهیونیستی مدیریت می‎شود.
کد خبر: ۸۵۹۰۳۳۴
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حمیدرضا بهمنی‎نژاد در جمع بسیجیان در خصوص مسائل و رویداد‎های منطقه گفت: عربستان‎ها اطلاعات حجاج کشورهای مختلف را در اختیار دستگاه‎های اطلاعاتی آمریکایی قرار می‎دهند و با توجه به این مهم و هزاران دلایل دیگر احتمال آنکه این فاجعه اتفاقی باشد تحت شعاع قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: 460 حاجی ایرانی در این فاجعه جانباختن وتقریبا از وضعیت 25 ایرانی در این فاجعه اطلاعاتی در دسترس نیست و جای تعامل دارد که چرا تنها چهره‎های سیاسی و نظامی ایرانی در این لیست قرار گرفته اند.

ترور نافرجام رکن آبادی تا مفقود شدن آن در منا

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: غضنفر رکن آبادی یکی از 25 ایرانی است که هنوز بعد از فاجعه منا اطلاعاتی از آن در دست نیست و این چهره سیاسی در سال‎های 89  تا 93 به عنوان سفیر ایران در لبنان ماموریت داشت و جالب است بدانید که رکن آبادی در سال 1393 عبد الله قزام مورد سوء قصد ترور قرار می‎گیرد.

بهمنی‎نژاد ابراز داشت: دو دقیقه پس از آنکه رکن‎آبادی سفارت ایران را در لبنان ترک می‎کند این فرد در یک عملیات انتحاری سفارت ایران را در لبنان منفجر می‎کند و در این عملیات تعداد زیادی کشته می‎شوند و بعد از مدت کمتر از یک ماه ماجد الماجد به عنوان یک عامل اصلی و طراح این عملیات دستگیر می‎شود و به بهانه نارسایی کلیوی متاسفانه در زندان کشته می‎شود.

وی با بیان اینکه امروز دنیای اسلام با یک توطئه گسترده و خطرناک رو به رو است که با یک هدف مشخص توسط دولتمردان آمریکایی و صهیونیستی مدیریت می‎شود، افزود: نگاه کلی به تحولات منطقه بیانگر این موضوع است که اتفاق مشکوکی در منطقه در حال شکلگیری است و باید بررسی شود که علت اصلی اتفاقات و بحران آفرینی در جوامع اسلامی و منطقه خاورمیانه و غرب آسیا چیست.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فهم مسئله منطقه به شناخت نفوذ دشمن در کشور مفید فائده خواهد بود، بیان داشت: مهمترین اهدافی که دشمن در منطقه دنبال می‎کند تغییر خط مقدم مبارزه با اسرائیل از مرزهای سرزمین‎های اشغالی به داخل مرزهای کشورهای اسلامی به ویژه جبهه مقاومت است.

تضعیف و بحران آفرینی جبهه مقاومت در منطقه
بهمنی‎نژاد ادامه داد: تخریب زیر ساخت‎های اقتصادی جبهه مقاومت یکی دیگر از اهداف دشمن در منطقه بود و امروز می‎بیند که کشورهای سوریه، عراق، یمن و لبنان با پدیده تکفیری درگیر هستند و این دست نشانده‎های آمریکایی و اسرائیلی توانسته‎اند بخش عظیمی از زیر ساخت‎های اقتصادی این کشورها را تخریب کرده است.

وی با بیان اینکه استکبار بسیار تلاش کرده که ایران نیز درگیر چنین مسائلی شود، افزود: صهیونیست جهانی به دنبال این بود که جبهه مقاومت در منطقه دچار یک فرسایش شود اما خوشبختانه با اعتلاف که بین کشورهای روسیه، ایران، عراق و سوریه ، افزایش نیروهای مستحشاری و حضور نیروهای روسی باعث شده که توازن قدرت به سمت جبهه‎ مقاومت برگردد.

کارشناس مسائل سیاسی به حضور کشور روسیه در مقابله با گروه‎های تکفیری اشاره کرد و گفت: روسیه در ورود به این جنگ به دنبال حفظ منافع ملی است چرا که 20 درصد از تروریست‎های گروه‎های تکفیری از منطقه قفقاز ویا شوروی سابق هستند که به سوریه و عراق عزیمت کردند.

بهمنی‎نژاد حضور روسیه در این جنگ برای آینده روسیه حائز اهمیت است، ادامه داد: روسیه با این حضور به دنبال بازسازی چهره ابرقدرتی خود است و از طرفی با غرب در خصوص مسائل منطقه اوکراین تصویه حساب می‎کند.

وی به نشست وین با حضور 17 کشور برای تصمیم‎گیری مسائل سوریه اشاره کرد و گفت: عدم حضور دولت سوریه در این نشست موضوع قابل توجه‎ای بود که قمام معظم رهبری به آن اشاره کرد و آن را بدعت خطرناکی دانست که برای آینده و سرنوشت ملتی به صورت نیابتی تصمیم‎گیری شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حضور وزیر خارجه ایران در این نشست اشتباه بود، افزود: آمریکا با این نشست به دنبال احیای اقتدار خود بود تا ورق را از اعتلاف به وجود آمده در منطقه برای ریشه‎کنی گروه‎های تکفیری به نفع خود تمام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها