خبرهای داغ:
رئیس شورای قشر بسیج رسانه گلستان در گفتگو با بسیج:

دولت کارنامه خوبی از اقتصاد مقاومتی ارائه نکرده است

رئیس شورای قشر بسیج رسانه گلستان گفت: اگر با چنین وضعیتی مسائل اقتصادی در کشور پیش برود ما نخواهیم توانست فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانند.
کد خبر: ۸۵۹۱۲۳۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳

علی منصوری رضی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان اظهار کرد: مقام معظم رهبری با یک نگاه اعتقادی اقتصاد مقاومتی را در کشور مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در اسلام تاکید به فعالیت و کوشش در حوزه زندگی فردی و اجتماعی وجود دارد، گفت: بر اساس آموزه‎های دینی ما کسی که در راه معیشت و زندگی تلاش می‎کند همانند کسی است که در راه خدا جهاد می‎کند.

رئیس شورای قشر بسیج رسانه گلستان ادامه داد: برای آنکه کشور در اقتصاد متکی به خود باشد در این راستا مقام معظم رهبری  اقتصاد مقاومتی مطرح کرده تا مسئولان برنامه‎ریزی کنند و بر مبنای آن اشتغالزایی را در کشور گسترش دهند.

منصوری‎رضی خاطرنشان کرد: دولت و مردم باید دست به دست هم بدهند تا کشور در عرصه اقتصاد مستقل شود و اعتقاد کارشناسان بر این است که اگر هر کشوری در حوزه اقتصاد مستقل شود در حوزه سیاسی هم می‎تواند استقلال خود را حفظ کند.

وابستگی در حوزه اقتصادی وابستگی سیاسی ایجاد می‎کند

وی با بیان اینکه وابستگی در حوزه اقتصادی وابستگی سیاسی ایجاد می‎کند، گفت: کشورهای اسلامی به ویژه ایران وابسته به نفت است و بر این اساس است که اقتصاد ما تحت شعاع مسائل بین المللی قرار می‎گیرد.

این فعال رسانه‎ای بابیان اینکه اگر ما وابستگی خود را به نفت قطع کنیم می‎توانیم استقلال اقتصادی را بدست بیاوریم، گفت: امروز مسئولان و مدیران کشور در قطع وابستگی کارنامه خوبی از خود ارائه نکردند و دیده می‎شود مسئولی در استان می‎گوید 100 جلسه در خصوص اقتصاد جلسه گذاشتم اما به اندازه 10 جلسه هم خروجی از این جلسات نگرفته اند.

منصوری‎رضی مسئولان برنامه‎ریزی خوبی در موضوع اقتصادمقاومتی نداشتند، افزود: اگر با چنین وضعیتی مسائل اقتصادی در کشور پیش برود ما نخواهیم توانست فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانند.

وی به اصل 44 قانون اساسی و مسائل پسابرجام اشاره کرد و گفت: اگر دولت به صورت جدی برخورد با واردات کالاهای غیر ضروری نکند وابستگی ما به کشورهای خارجی بیشتر خواهد شد و تولیدات داخلی ما کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها