خبرهای داغ:
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

امام سجاد(ع) عالی‌ترین معارف الهی را به‌وسیله ادعیه نشر داد

کد خبر: ۸۵۹۲۰۲۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به فرارسیدن شهادت امام سجاد(ع) با بیان اینکه امام سجاد(ع) در راستای تبیین نهضت عاشورا با مشکلات و سختی‌های زیادی مواجه شد، اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) در راستای نشر معارف اسلامی رنج و سختی زیادی را متحمل شدند اما امام سجاد(ع) از نظر عاطفی و جسمی رنج و سختی زیادی دید و مصیبت‌های بیشتری را نسبت به دیگر ائمه(ع) متحمل شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر باور ما این است که عاشورا فرهنگی را احیا کرد که همه زمان‌ها و تاریخ‌ها و مکان‌ها را درنوردید، یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری و زنده‌ماندن فرهنگ عاشورا اقداماتی بود که اهل‌بیت امام حسین(ع) با محوریت امام سجاد(ع) انجام دادند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به رسالت‌های مدنظر امام سجاد(ع) در راستای بیداری جامعه اسلامی، عنوان کرد: امام زین‌العابدین(ع) پس از واقعه عاشورا وظیفه داشت نهضت عاشورا را از کربلا به کوفه ببرد و بیداری، مظلومیت و حقانیت حسینی(ع) را به درگاه عبیدالله برساند و این کار را به‌خوبی انجام داد.

حاجی‌صادقی ادامه داد: امام سجاد(ع) اقدامات زیادی کرد تا مردم کوفه از دنیاپرستی و بی‌بصیرتی بیدار و آگاه شوند و همچنین پایگاه و پایتخت بنی‌امیه را که بیش از 20 سال در شام برقرار بود، از دست طاغوت نجات داد.

استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر اینکه امام سجاد(ع) بیش از 30‌سال هر ساعت و هر روز با ماجرای کربلا شهید شد، ادامه داد: امام زین‌العابدین(ع) شاهد واقعه کربلا بود و دید که با پدر و برادرانش و اهل‌بیتش چه کردند؛ عجیب است در عین مصیبت بزرگی که دید، از رسالت و مأموریت خویش غافل نشد و در همه صحنه‌ها به نشر نهضت عاشورا و واقعه کربلا پرداخت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه امام زین‌العابدین(ع) تکمیل‌کننده نهضت کربلا بود، گفت: امام سجاد(ع) هنگامی که وارد شام شد با برخورد تند شامیان روبه‌رو شد، اما انقلابی در شام برپا کرد که مردم شام با اشک و گریه امام را بدرقه کردند و یزید مجبور شد به‌صراحت بگوید: من امام حسین(ع) را شهید نکردم بلکه عبیدالله سیدالشهدا(ع) را به شهادت رساند.

وی با اشاره به اقدامات امام سجاد(ع) در زمینه نشر دین و نهضت عاشورا اظهار داشت: امام سجاد(ع) در دوران خفقان سخت بنی‌امیه عالی‌ترین معارف الهی و برنامه‌های دینی و روحیه حماسی را با دعاهای خود نشر داد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رسالت امام سجاد(ع) در هر مجلسی زنده‌ نگه‌داشتن قضیه کربلا بود، افزود: ایجاد نهضت بی‌نظیر اسلام با امام حسین(ع) بود و امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با خطبه‌های بی‌نظیرشان اسلام و جریان عاشورا را زنده نگه داشتند، پایداری یک نهضت از ایجاد آن سخت‌تر است و این اقدام را امام زین‌العابدین(ع) انجام داد.



ارسال نظرات