کارآفرینی اولویت فعالیت دانشگاه‌های استان مرکزی قرار گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: کارآفرینی اولویت فعالیت دانشگاه‌های استان مرکزی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۹۲۵۷۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
علیرضا نظام‌آبادی در سمینار علم، کارآفرینی و اشتغال، با اشاره به اینکه روز جهانی علم در خدمت توسعه برای نخستین بار در 19 آبان‌ماه به تقویم کشور وارد شد اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه کارآفرینی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز است، دانشگاه‌ها بایستی در آسیب‌شناسی و ارتقاء حوزه کارآفرینی موثرتر از گذشته عمل کنند.

وی افزود: در این راستا یکی از تفاوت‌های عمده این سمینار با دیگر سمینارها در مجامع علمی و دانشگاهی کشور از بعد کیفیت و نحوه برگزاری در سطوح بالاتری قرار دارد و شرکت‌کنندگان در این سمینار افراد موفقی هستند که با علم‌آموزی و افزایش دانسته‌های خود توانسته انداز حوزه کارآفرینی به نحو احسن بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک تصریح کرد: با توجه به اینکه اشتغال آفرینی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان ضروری است اما آموزش در زمینه روش‌های تأمین منابع از دیگر لازمه‌های ایجاد آمادگی در دانشجویان و دانش‌آموختگان برای ورود به بازار کار محسوب می‌شود.

نظام‌آبادی با بیان اینکه کارآفرینی به معنای کسب درآمد برای افراد جامعه است گفت: خلاقیت، تعهد، دلسوزی و از خود گذشتگی از ویژگی‌های بارز کارآفرینان است و طبق بررسی‌های انجام شده در کشورهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد عامل اصلی رشد و توسعه همه‌جانبه و پایدار در جامعه نیروی انسانی متخصص و کارآمد است.

نظام‌آبادی بیان کرد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، ایران بیش از پیش نیازمند کار و کارآفرینی است تا در توسعه و آبادانی پیشرت کند و با توجه به اینکه سه دهه از عمر دانشگاه آزاد اسلامی اراک می‌گذرد امروز در دهه چهارم بر رقابت در عرصه پژوهش و کارآفرینی تمرکز کرده است.

وی عنوان کرد: با تکیه برتوان نیروی متخصص و متفکر می‌توان در مسیر پیشرفت جامعه گام برداشت و دانشگاه آزاداسلامی در مجموع توجه ویژه‌ای به کارآفرینی دارد، دانشگاه‌ها در توسعه کشور نقشی مهمی دارند و تحقیقات و پژوهش‌ها می‌تواند راهنمای توسعه پایدار باشند.

ارسال نظرات