خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

شعرای انقلابی اخلاق و عرفان را ترویج می کنند

نماینده ولی فقیه در استان گفت: شعرای انقلابی و متدین ما نظیر احمد عزیزی در شعرشان اخلاق، عرفان، معنویت و استدلال را ترویج می کنند.
کد خبر: ۸۵۹۳۰۲۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما روز چهارشنبه در کنگره ملی بزرگداشت احمد عزیزی در تالار انتظار کرمانشاه که با حضور مسئولان کشوری و استانی در حال برگزاری است اظهار کرد: شعرا به گردن جامعه حق زیادی دارند و با شعرهایشان لطافت خاصی به حوزه فرهنگ و هنر می بخشند.
وی افزود: برخی از فلاسفه و عرفای بزرگ جهان از اشعار شاعران بزرگ برای استدلال های خود بهره می گرفتند که این نشانگر اهمیت کار شعرا و تاثیرگذاری بالای آنهاست.
آیت آلله علما گفت: کشور ایران از دیرباز شعرای بسیار برجسته ای نظیر حافظ و سعدی را داشته که شعرهایشان مرزها را در نوردیده و کشورهای مختلفی از آنها استفاده کرده اند.
امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: این شاعران بزرگ عرفان، برهان و قرآن را در شعرهایشان در آمیختند و آثار بسیار نیکی را از خود به جای گذاشتند.
وی همچنین به علاقه رهبر معظم انقلاب به شعر و شاعران انقلابی اشاره و اظهار کرد: ایشان با وجود مشغله های فراوان گاهی اوقات چندین ساعت وقت برای دیدار با این قشر هنرمند اختصاص می دهند.
آیت الله علما در پایان اظهار کرد: مقام معظم رهبری به اشعار احمد عزیزی علاقه مند هستند و عیادت ایشان از این شاعر آیینی بیانگر همین مطلب است.
در این کنگره قرار است از تندیس احمدعزیزی و سه کتاب تازه منتشر شده وی که شامل مجموعه مقالات کنگره احمد عزیزی متشکل از 57 مقاله، کتاب ' قاف غزل' مجموعه غزلیات عزیزی و مجموعه یادداشت ها و شطحیات وی که طی سال 1359 تا 1360 در روزنامه جمهوری اسلامی به چاپ رسیده رونمایی شود.
علاوه بر این کنگره از ساعت 14 تا 16 امروز نیز دو نشست تخصصی با دبیری آقایان نظری و قزوه برگزار و در آن ها اشعار احمد عزیزی از نظر ساختاری و محتوایی بررسی می شود.
احمد عزیزی در چهارم دی ماه 1337 در سرپل ذهاب به دنیا آمد، وی سرودن شعر را از سالهای جوانی با مجله جوانان آغاز کرد و تا پانزدهم اسفند ماه 1386 که به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری شد آثاری نظیر کفشهای مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ را از خود برجای گذاشت.
رهبر معظم انقلاب نیز در سال 1390 و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاکید کردند.
ارسال نظرات