خبرهای داغ:

اعلام نقشه راه تحول استان از سوی استاندار

استاندار کرمانشاه با تاکید دوباره بر شعار «تحول»، شاخص هایی را برای اجرا به مدیران دستگاه های اجرایی و اداری استان اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۹۴۹۴۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اسدالله رازانی ظهر دوشنبه در هفتمین نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اعضای شورای تامین و اداری استان در سرسرای شهدای دولت برگزار شد، تاکید کرد: پیش از آمدن به کرمانشاه در خصوص شرایط این دیار بررسی هایی داشته و به این نتیجه رسیدم که باید تحولی را تا پایان دولت یازدهم ایجاد کنیم.
وی تحول در فکر و نوع نگاه مدیران استان را نقطه آغاز تحول مورد نیاز استان ارزیابی کرد و گفت: کرمانشاه هم در نوعی نگرش تناقض آمیز میان استعدادهای فراوان از یکسو و محرومیت های گسترده ای که باعث شده استان آن جایگاه واقعی را نداشته باشد، گرفتار است.

** نگاه توجیه گرانه مدیران از مصائب استان کرمانشاه است؛ مدیران از پیش بازنده نباشند
رازانی با طرح این پرسش که برای تحول چه باید کرد؟ نخستین گام را شناخت نظام مدیریتی و آسیب های آن در استان برشمرد و افزود: متاسفانه بخشی از مدیریت های استان در پی توجیه برای نداشتن تحرک و فعالیت های کم و نیز نتایج ناچیز و اندک هستند که این رویه با روحیه تحول گرایی سازگاری ندارد.
وی اظهار کرد: لازم است در گام نخست، تحول را در بینش و نوع نگرش های مدیران ایجاد کنیم زیرا نگاه توجیه محوری از سوی مدیران یکی از مصیبت های استان است که همواره کم کاری ها و نبود پیشرفت ها را به گردن نبود بودجه و امکانات می اندازند.
استاندار کرمانشاه در ادامه، روحیه از پیش بازنده بودن را یکی از آفت های مدیریت استان برشمرد و گفت: در نگاه تحولی، مدیران باید خود را از پیش برنده بدانند و به خود بقبولانند که می توانند برنده باشند نه اینکه به بهانه کمی بودجه و امکانات، باخت را توجیه کنند زیرا من این گونه بهانه جویی و توجیه گری ها را از هیچ مدیری نخواهم پذیرفت.
رازانی گفت: در لابلای فصل های قانون بودجه کشور، امکاناتی مخفی و پنهان است و مدیر موفق کسی است که این امکانات را کشف و مورد بهره برداری قرار دهد.
وی همچنین از مدیران استان کرمانشاه خواست تا از ظرفیت، امکانات و سرمایه های بخش خصوصی و مردم نیز برای اجرای طرح ها و پیشرفت در امور بهره برداری کنند و نوعی از مسابقه میان دستگاه های اداری استان در این خصوص برقرار شود.

** منشور اداری؛ از حضور تمام وقت تا ممنوعیت ماموریتهای بیهوده و شتاب در اجرای طرح ها
استاندار کرمانشاه در ادامه، منشوری را برای اجرا به اطلاع مدیران دستگاه های اداری استان رساند.
براساس این منشور کاری، لازم است همه مدیران و کارکنان، حضوری کامل و تمام وقت در محل کار خود داشته باشند.
همچنین مدیران کل مکلفند بصورت برنامه ریزی شده و یا برنامه ریزی نشده دست کم 2 بار در سال به واحدهای تابعه خود در شهرستان ها سرکشی کنند.
پرهیز از مسافرت ها و ماموریت های غیرضروری مدیران و کارکنان بخصوص به سمت پایتخت از دیگر بندهای منشور اعلام شده از سوی استاندار کرمانشاه بود.
در دسترس بودن برای مراجعین و باز بودن درب اتاق مدیران (حتی بصورت فیزیکی) و نیز لزوم برخورد و رفتار احترام آمیز با مردم با توجه به گرفتاری هایی که شهروندان کرمانشاه از نظر میزان متوسط درآمد و سپرده سرانه دارند نیز از دیگر موارد این منشور است که مورد تاکید رازانی قرار گرفت.
استاندار کرمانشاه همچنین رعایت عدالت در توزیع برابر و عادلانه امکانات و فرصت ها از سوی مدیران استان را از دیگر موارد این منشور اعلام کرد و افزود: همه فرصت های استخدامی و یا اموری که باید به پیمانکاران سپرده شوند باید از راهکار قانون و برگزاری مناقصه و فراخوان عمومی انجام شود.
وی همچنین فساد اداری را از خطوط قرمز خود عنوان کرد و بر لزوم رعایت پاکدستی و سلامت اداری و اخلاقی نیز تاکید کرد.
شتاب در اجرای طرح های عمرانی به هر طریق ممکن ضمن اجرای موثر امور جاری آخرین بند از منشور مورد نظر استاندار کرمانشاه بود.
براساس این بند، از این پس در نشست های شورای برنامه ریزی استان، باید گزارش پیشرفت این طرح ها از سوی مدیران ارائه شود و استاندار کرمانشاه نیز قول داد که هر هفته برای رصد طرح ها به یکی از شهرستان های استان سرکشی کند.

** مگاپروژه ها / طرح های بزرگ توسعه ای در دستور کار استان
رازانی در ادامه با اعلام کلید واژه جدیدی «مگاپروژه»، این طرح ها را در دنیای امروز و در کشورهای توسعه یافته مرسوم عنوان کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری در این گونه طرح ها متجاوز از یک میلیارد دلار است.
وی بر لزوم حرکت استان به سمت این گونه طرح ها تاکید کرد و گفت: اکنون طرح هایی مانند پالایشگاه آناهیتا یا منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین (در صورت تبدیل به منطقه آزاد تجاری) وجود دارند.
وی گفت: در 2 ماه اخیر که بعنوان استاندار کرمانشاه از سوی هیات دولت معرفی شده، روی برخی از این مگاپروژه ها اندیشه کرده و اجرای دالان گردشگری بیستون - طاق بستان یکی از همین طرح ها می باشد.
وی با آوردن مثالی از اجرای یکی از مگاپروژه ها در استان کرمان تاکید کرد که در کرمانشاه نیز باید میان این 2 اثر فاخر و تاریخی مسیری برای گردشگران ایجاد کرد که می تواند تحول آفرین باشد.
رازانی همچنین دوراندیشی برای احداث فرودگاهی بزرگ با ظرفیت بالای جابجایی مسافر و بار و نیز تبدیل فرصت وجود رودخانه هایی چون قره سو و آبشوران که از درون شهر کرمانشاه می گذرند به یک فرصت توسعه ای را از دیگر مگاپروژه های مورد نظر خود برای استان کرمانشاه یاد کرد.

** لزوم رفتار بیطرفانه مدیران در آستانه انتخابات
استاندار کرمانشاه در پایان با اشاره به در پیش بودن 2 انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفند امسال، لزوم رعایت بیطرفی از سوی همه مدیران و دستگاه های اداری استان را مورد تاکید قرار داد.
رازانی گفت: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد از امکانات دولتی له یا علیه نامزد خاصی بهره برداری شود و رعایت این نکته هم از سوی همه مدیران واجب است.
وی ابراز امیدواری کرد با رعایت موارد منطبق بر قانون، شاهد انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم استان کرمانشاه باشیم.

** یک انتصاب
در نشست شورای اداری استان کرمانشاه همچنین سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه برگزیده شد.
براین اساس، یوسف شاه حسینی بعنوان سرپرست این معاونت و با حکم استاندار کرمانشاه منصوب شد.
پیشتر این سمت بر عهده امیر شاه آبادی بود.
ارسال نظرات