خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند در مجلس در بازدید از نمایشگاه کتاب:

تحریف کتب ارزشی یکی از راه‌های نفوذ دشمن است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بیرجند به عنوان مرکز خراسان جنوبی نیازمند احداث کتابخانه مرکزی و نمایشگاه دائمی کتاب است.
کد خبر: ۸۵۹۶۲۴۴
|
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در بازدید از دهمین نمایشگاه بزرگ خراسان جنوبی که در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند برپا شده است، با تقدیر و تشکر از عوامل برگزارکننده دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی در بیرجند، اظهارداشت: امیدواریم نمایشگاه امسال که با همت و تلاش دستگاه‌های مختلف از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برپا شده است، مورد استقبال گسترده و بهره‌مندی مردم شریف و علاقمندان به کتاب قرار گیرد.

وی تأکید کرد: برای اجرای هر چه بهتر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ارتقای سطح فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه باید شرایط و امکانات لازم از سوی مسئولان ذیربط نیز فراهم شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، همگام با برگزاری نمایشگاه کتاب و افزایش جمعیت بازدیدکننده، تلاش کنند و در فضای کتابخوانی استان نیز پیشرفت چشمگیری به وجود آید.

عبادی افزود: معرفی کتاب‌های برتر در حوزه‌های مختلف در سطح دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های علمیه، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در ایام برگزاری نمایشگاه مد نظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر محتوای کتاب یکی از اولویت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: در حال حاضر همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمن تأکید دارند، یکی از راه‌های نفوذ و استحاله کشور، تحریف اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از طریق تهیه محتوا و توزیع آن در قالب‌های کتاب، مقاله و خاطره‌نویسی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای جلوگیری از نفوذ دشمن در حوزه کتاب باید از ناشران داخلی و نویسندگان حمایت شود، گفت: برطرف کردن برخی موانع تولید و نشر کتاب، تبلیغ و ترویج مناسب و گسترده فرهنگ کتابخوانی، کاهش قیمت کتاب، توزیع مناسب و تهیه محتواهایی جذاب و مفید از جمله در بخش کودک و نوجوان است.

عبادی بر لزوم احداث کتابخانه مرکزی و نمایشگاه دائمی کتاب در بیرجند تأکید کرد و افزود: خراسان جنوبی با توجه به قدمت فرهنگی و وجود نخبگان و اندیشمندانی که دارد، نیازمند کتابخانه‌ای جامع است که در این رابطه پیگیری‌هایی نیز با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و زمین مورد نیاز نیز در این راستا واگذار شده است.

 وی ادامه داد: اقدامات اولیه در راستای آغاز طرح، انجام و در حال حاضر نیازمند تأمین اعتبار است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ امید است با توجه به اینکه طرح در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته عنایت خاصی نسبت به آن صورت پذیرد تا هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها