خبرهای داغ:
مسئول کار گروه علمی، آموزشی و پژوهشی مجتمع بسیج استان قم تاکید کرد؛

تشکیل کمیته اشتغال در هنرستان‌های قم

مسئول کار گروه علمی، آموزشی و پژوهشی مجتمع بسیج استان قم گفت: تشکیل کمیته اشتغال در هنرستان‌ها به صورت مستقل، می‌تواند بستری را برای معرفی افراد به مشاغل مختلف فراهم سازد که این امر در اتاق فکر کارگروه پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۸۸۰۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی صفری ظهر امروز در نشست اعضا اتاق فکر «راهکارهای تقویت پرورش نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش» با مسئولان استانی که در سالن جلسات شهید درویش ستاد فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) برگزار شد، فرهنگ‌سازی عمومی در مورد اهمیت کار و کارآفرینی را یکی از نیازهای جامعه اسلامی برشمرد و اظهار کرد: ائمه مساجد نقش مهمی در این زمینه دارند به همین علت باید جلسات آگاه بخشی برای این قشر برگزار شود.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی از دانش آموزان نیازمند را یکی دیگر از راهکارهای تقویت پرورش نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش دانست و مطرح کرد: افرادی که در امور کارآفرینی مشارکت می‌کنند باید دارای جایگاه و عناوین مشخصی باشند تا بتوانند به صورت سازمان‌یافته فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

مسئول کار گروه علمی، آموزشی و پژوهشی مجتمع بسیج استان قم ادامه داد: برگزاری جلسات توجیهی انتخاب رشته برای ورود فارغ‌التحصیلان به کسب و کار باید علاوه بر دانش آموزان برای خانواده‌ها نیز برگزار شود؛ تشکیل کمیته اشتغال در هنرستان‌ها به صورت مستقل، می‌تواند بستری را برای معرفی افراد به مشاغل مختلف فراهم سازد.

وی با بیان اینکه گسترش مشاوره‌های تحصیلی و استعدادیابی در سطح مدارس می‌تواند نقش مهمی در گسترش کارآفرینی کیفی در آموزش و پرورش به دنبال داشته باشد ابراز کرد: تشکیل کارگروه‌های دانش آموزی برای شناسایی ظرفیت‌های شغلی استان مورد توجه این کارگروه قرار گرفته است.

صفری خاطرنشان کرد: دانش‌آموز کارآفرین می‌تواند با اعتماد به نفس کامل به عرصه‌های مختلف زندگی ورود پیدا کرده و به خوبی با مشکلات مواجه شود.

ارسال نظرات