خبرهای داغ:
فرمانده حوزه 5 شهری کرمانشاه در گفتگو با بسیج:

بسیج یک خاکریز مستحکم است / بسیجی پیرو مکتب عاشوراست

فرمانده حوزه مقاومت 5 شهری سپاه ناحیه کرمانشاه گفت: بسیج یک خاکریز مستحکم است که نباید آن را سست کرد.
کد خبر: ۸۶۰۰۹۷۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

فرمانده حوزه 5 شهری امام محمدباقر (ع) سپاه ناحیه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار داشت: بسیج در پنج آذر 1358 به فرمان امام راحل بنا نهاده شد و در طول عمر 36 ساله خود سابقه درخشانی در همه عرصه های انقلاب بجا گذاشته است.

رحمت محبی بیان کرد: تفکر بسیج برگرفته از مبانی فرهنگیِ غنی اسلام و قرآن است و بسیجی پرورش یافته در مکتب ائمه و اسلام افتخار دارد که پیرو مکتب عاشوراست.


وی افزود: اگر بخواهیم مصداق کامل اخلاص، جهاد و شهادت، فداکاری و احیای امر به معروف و نهی از منکر، ایثار در راه اسلام و حق را ارائه دهیم چه کسی سزاوارتر از بسیج و جوانان بسیجی است.

فرمانده حوزه 5 شهری امام محمدباقر (ع) ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه عنوان کرد: بسیجی به دنبال حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه است و زمانی این ارزش‌ها حفظ می‌شود که فرهنگ بسیجی در جامعه اسلامی عمومیت پیدا کند.

وی با بیان اینکه بسیج یک گنجینه عظیم است، اظهار کرد: بسیج یک سرمایه ملی است که باید حفظ و تقویت شده و توسعه یابد، چرا که آینده بسیج درخشان است.

این مسئول در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گفت: بسیجی نباید مبتلا به غرور،گرایش به دنیا و تجمل‌گرایی شود. بسیجی باید دائما به دنبال کسب تقوا و بصیرت باشد. خودسازی مستمر، توجه و تضرع به درگاه احدیت، ایثار و از خودگذشتگی، کسب توانایی‌های دفاعی و رزمی شناخت دشمن و اقدامات توطئه‌های استکبار، از ویژگی‌های ضروری بسیجیان است.

وی بیان کرد: بسیج در عرصه‌های دفاعی، امنیت داخلی، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی، اقتصادی، بهداشت و درمان و امدادرسانی در حال خدمت و پاسداری از انقلاب و کشور است.

محبی با بیان اینکه آمادگی نیروهای بسیجی برای مقابله با تهدیدات دشمنان امروز بیش از گذشته است، افزود: دشمن در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و انواع تهدیدات توان خود را بکار گرفته و بسیج هم برای مقابله با این تهدید آماده و کاملا سازماندهی شده است.

فرمانده حوزه 5 شهری سپاه ناحیه کرمانشاه ادامه داد: در کنار کسب آمادگی‌های دفاعی و رزمی، بسیج نسبت به کسب آگاهی‌های بصیرتی، اخلاقی و سیاسی نیز اقدام می‌کند و در بحث جنگ نرم و تهاجم فرهنگی سازمان بسیج با راه‌اندازی و تشکیل حلقه‌های صالحین و شجره طیبه صالحین در راستای ارتقای آمادگی آحاد جامعه در چهار عرصه معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی اقدام کرده است.

محبی خاطر نشان کرد: امروز در تمامی میدان‌های زمینی،دریایی و هوایی به توانمندی‌هایی رسیده‌ایم و دشمنان این را می‌دانند. امروز پیرمردانی همچون سردار همدانی و جوانانی همچون احمدی روشن‌ها و دیگر نوجوانان بسیجی آماده جان فشانی‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری امروز دشمن باید بداند ما در شرایط شعب ابی‌طالب نیستیم بلکه در شرایط بدر و خیبریم و توانایی های ما با 20 سال قبل قابل مقایسه نیست.

ارسال نظرات