خبرهای داغ:
آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم:

بسیج نباید دچار غرور و غفلت شود

امام جمعه قم گفت: آمریکا و حامیانش می‌خواهند پای ناتو را به منطقه باز کنند ولی امیدواریم با تدبیری که صورت می‌گیرد این اتفاق نیفتد.
کد خبر: ۸۶۰۱۰۰۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد با اشاره به وسیله بودن امنیت در تفکر اسلامی برای پیاده‌سازی احکام الهی و رسیدن به سعادت و کمال واقعی اظهار کرد: در قرآن به مومنان وعده خلیفة اللهی داده می‌شود و بستری را فراهم می‌آورد که خدا در آن مورد پرستش قرار گیرد، یکی استقرار دین الهی و دیگری ایجاد امنیت در جامعه؛ البته امنیت درونی نیز به همین اندازه در اسلام مورد تاکید است و این امر زمینه ساز افزایش ایمان شمرده شده است.

وی در خطبه دوم به پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت: بسیج مانند خود انقلاب است و تمام ویژگی‌های انقلاب را دارد؛ سازش‌ناپذیری با استکبار و ایستادگی در برابر مشکلات، تلاش آگاهانه و با بصیرت برای تحقق آرمان‌ها و اهداف بلند از جمله این خصوصیات هستند.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه همه آحاد جامعه می‌توانند بسیجی باشند خاطرنشان کرد: بسیج در عرصه‌های سیاسی می‌تواند حضور داشته باشد که اینگونه هست؛ عرصه‌های اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز از دیگر میادینی هستند که شاهد حضور جدی و آگاهانه بسیجیان در آنها بوده‌ایم.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: در طول دوران دفاع مقدس، بسیج با قامتی استوار حضور یافت و پیروزی را در کنار سایر نیروهای مسلح ما رقم زد و در حال حاضر هم با توجه به سخنان اخیر رهبر فرزانه انقلاب که مقوله نفوذ دشمنان را مطرح کرده‌اند و فرمودند عده‌ای می‌خواهند باورهای مسئولان، نخبگان و مردم را تغییر دهند، این بسیج و بسیجیان هستند که می‌توانند جلوی نفوذ را بگیرند.

وی تصریح کرد: بسیج باید سه اقدام داشته باشد و از سه چیز مراقبت کند؛ بصیرت‌افزایی باید روز به روز در بسیج ارتقا یابد، مطالبه‌گری بسیج بر اساس فرمایشات رهبری ادامه یابد و فرهنگ‌سازی توسط بسیجیان در همه زمینه‌ها گسترش پیدا کند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به سه چیزی که بسیج باید از آنها مراقبت کند گفت: بسیج نباید دچار غرور و غفلت شود، همچنین بسیجیان نباید به مادی‌گرایی و دنیاطلبی روی بیاورند که این سه عنصر اساسی، در کنار سه اقدام مهم بسیج می‌تواند موجب پیشرفت آن شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی و تشکر از دریادلان جمهوری اسلامی در دفاع از مرزهای آبی کشور گفت: روز همبستگی با ملت فلسطین را هم پیش رو دارم، 78 روز از انتفاضه سوم می‌گذرد و 100 نفر به شهادت رسیده‌اند؛ ویژگی این انتفاضه نسبت به دو دوره قبلی آن است که امروز فلسطینی‌ها در کرانه باختری که در اختیار صهیونیست‌ها مبارزه خود را شروع کرد‌ه‌اند و انتظار از سران و مردم کشورهای اسلامی آن است که در کنار این مردم مظلوم قرار گیرند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و شجاعت او خاطرنشان کرد: امروز هم اقتصاد و معیشت، بیکاری و رکود و تورم جزو دغدغه‌های مردمی است و مجلس ما باید بتواند مدرس‌وار در ارتباط با اینگونه مسائل گره‌گشایی کند و رسالت اصلی خود را جامه عمل بپوشاند.

حسینی‌بوشهری به فرا رسیدن اربعین حسینی در بخش دیگری از خطبه دوم پرداخت و گفت: اربعین روزی است که کاروان حسینی بعد از تحمل رنج‌های بسیار از شام بازگشت و به کربلا آمد و جابر بن عبدالله انصاری هم به این سرزمین وارد شد؛ در آن روز یاد و خاطره امام حسین(ع) و یاران باوفایش گرامی داشته شد و مراسم اربعین پایه‌گذاری شد، امروز میلیون‌ها انسان با پای پیاده عاشقانه به سوی کربلا در حرکتند تا این مراسم را زنده نگاه دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه به برگزاری اجلاس سران کشورهای تولیدکننده گاز در تهران پرداخت و افزود: این اجلاس 12 عضو دارد و تعدادی از کشورها هم به عنوان ناظر در آن حضور دارند و جالب اینکه ایران نخستین کشور دارای منابع غنی گازی است ولی سهم ما در بازارهای جهانی متناسب با این منابع نیست.

وی به ملاقات مهم میان رهبر معظم انقلاب و پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و گفت: پوتین از فرودگاه به طور مستقیم به نزد رهبری رفت و تحلیل‌گران سیاسی بر این عقیده هستند که چنین رفتاری نشان می‌دهد ارتباط راهبردی میان ایران و روسیه برقرار شده است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه سرنگونی هواپیمای روسیه توسط ترکیه با اشاره سران استکبار بود و آنها می‌خواستند کینه خود را نشان دهند تصریح کرد: با این حال امروزه معتقدیم استکبار جهانی و در رأس همه آنها آمریکا و کشورهای حامی تروریسم، باید رسما اعتراف به شکست کنند؛ آنها می‌خواهند پای ناتو را به منطقه باز کنند ولی امیدواریم با تدبیری که صورت می‌گیرد این اتفاق نیفتد.

ارسال نظرات