"بسیج عالی‌ترین ابتکار حضرت امام (ره) بود"

سلاح اتمی کشور در حقیقت اراده بسیج است

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور گفت: سلاح اتمی کشور در حقیقت اراده بچه های بسیج است و دشمن از این مسئله ترس داشته و هر روز به بهانه های مختلف تهمتی را بر بسیج وارد می‌کند ولی با این وجود شاهد جهانی شدن بسیج هستیم.
کد خبر: ۸۶۰۱۶۷۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، سردار بهشتی در چهارمین جشنواره طرح‌ها و اقدامات ابتکاری بسیج مساجد و محلات سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به سخنان سردار نقدی درباره بسیج مساجد و محلات اظهار داشت: بسیج مساجد و محلات ستون فقرات بسیج است.

وی افزود ایمان، اراده، ولایتمداری و تلاش بسیج است که می‌تواند در مسیر دست‌یابی به اهداف بسیج تداوم بخش فعالیت‌های این نهاد انقلابی باشد و چنین جشنواره‌هایی در حقیقت راهی برای شناسایی ایده‌ها و بالاتر از ان تکثیر ایده‌ها و ابتکارات است.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور تصریح کرد: تشکیل بسیج از سوی حضرت امام راحل در همان سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت نوعی ابتکار بود، معجزه‌ای عظیم که امروز با گذشت 36 سال از تاسیس این نهاد مردمی و انقلابی می‌بینیم هر سال جلوه‌های بسیج نسبت به سال قبل بهتر می‌شود.

سردار بهشتی با اشاره به ذات بسیج گفت: بسیج در ذات خود به دنبال پویایی و شناخت زمان و مکان است چرا که در مکتب اسلام ریشه داشته و از سوی دیگر اسلام نیز در طول تاریخ برای ادوار مختلف ایده و ابتکار و حرفی نو برای گفتن دارد و از این‌رو که پیرو مکتب اسلام است می‌تواند برای تمامی رده‌ها ایده داشته باشد.

وی افزود: در عصر حاضر و با توجه به شرایط کنونی شاهد هستیم که بسیج جهانی شده و جالب‌تر اینکه ساختار و تلاش بسیج همگان را به حیرت واداشته است و این تلاش و ساختار بسیج یک ابتکار و نواوری بزرگ است که الگویی برای دیگر کشورها قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور تصریح کرد: بسیج در تمامی عرصه‌ها با تلاش‌ها و فداکاری‌های خود شکوه ابتکار و نواوری حضرت امام را خلق کرده است، در مقابل تمامی توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان اسلام و حتی در 8 سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شاهد ابتکارات و خلاقیت‌های بسیجیان بودیم.

سردار بهشتی با اشاره به نوآوری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات خیبر، عملیات والفجر 8 و عملیات‌هایی که برای کشور پیروزی‌هایی را رقم زد شاهد تلاش و ابتکارات بسیجیان بودیم که شبانه‌روز تلاش می‌کردند، و امروز عملیات والفجر 8 هنوز در بعد نظامی دنیا را به حیرت واداشته است.

وی افزود: دوران دفاع مقدس سراسر دستاوردهای علمی و نواورانه به دنبال داشت به شکلی که با اتکاء به قدرت داخلی و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی توانستیم در برابر رزیم بعث عراق ایستادگی کنیم و همانگونه که مردم از جبهه‌های نبرد حمایت می‌کردند رزمندگان نیز با این ایده‌های خود جانانه عرصه‌های مقاومت را به منصه ظهور رساندند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور تصریح کرد: در دوران طاغوت با وجود اینکه در داخل از نظر علمی توانایی داشتتیم ولی به کشورهای دیگر وابسته بودیم برای نمونه مازورهای بی‌سیم در ان دوران با هواپیمای اختصاصی به اسرائیل برای تعمیر منتقل می‌شد و هیچ یک از مهندسین نظامی ارتش کشور اجازه باز کردن ان را نداشتند.

سردار بهشتی با اشاره به توانایی نظامی ایران در همان سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی گفت: در حالی که در همان سال‌های نخست در سال 63 دوران دفاع مقدس توانستیم تا رده‌های 5 تمامی تعمیرات در بحث تجهیزات را در بخش مخابرات خود انجام دهیم چون خودم در مخابرات لشگر بودم این موضوع را به عینه شاهد بودم که توانستیم تجهیزات خود را در سطح لشگر تامین سازیم.

وی در پایان گفت: حتی غنائمی را که به دست می‌آوردیم تعمیر و مورد استفاده قرار می‌دادیم، قبل از پایان جنگ با اتکائ به نیروی علمی و پشتکار بسیجیان توانستیم بی‌سیم "سروش" را به چرخه تولید برسانیم که مبتکر آن بسیجیان بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات