خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان:

16 آذر ماه به عنوان مقاومت تاریخی در اذهان به یادگار مانده است

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان گفت: : 16 آذر روز شهادت سه تن از دانشجویان دانشكده فنى دانشگاه تهران است و این روز به عنوان مقاومت تاریخی در اذهان به یادرگار مانده است.
کد خبر: ۸۶۰۲۳۳۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، دکتر قربان شهریاری در جمع دانشجویان به نقش و جایگاه دانشجو درتحولات سياسی و فرهنگی کشور پرداخت و گفت: دانشجویان بعنوان آینده سازان این مرزوبوم نقش کلیدی در علم آفرینی و توسعه علمی ، حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی و تعميق وتقويت مبانی انديشه بر پايه آموزههای اصيل اسلامی وترويج آن در بين ديگر اقشار جامعه ایفاء می کنند.

وی در ادامه دانشگاه را مظهر تحول و نوآوری در جامعه برشمرد و افزود: با توجه به تاکیدات امام راحل (ره) اصلاحات اجتماعی تابعی از اصلاحات دانشگاهی است و دانشگاهها تأثیرات جدی و قابل تأملی در تصمیمسازی و تحول در جامعه دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستانبا بیان اینکه تعامل دانشگاه و جامعه یک تعامل دوسویه در جهت رفع نیازها و تعالی بخشی است، خاطرنشان کرد: بر این اساس دانشگاه کانون تولید علم در جامعه محسوب می شود.

قربانی ابراز داشت: پیشرفت و توسعه همه جانبه هر کشوری از دانشگاه و دانشگاهیان سرچشمه می‎گیرد بر همین اساس، طبیعی است که دنیای استکبار برای به انحراف کشاندن آنان بیکار ننشیند و تمام تلاش خویش را در این راه به کار ببندد.

وی به 16 آذر ماه روز دانشجو اشاره کرد و گفت: 16 آذر روز شهادت سه تن از دانشجویان دانشكده فنى دانشگاه تهران است که به همراه جمعى از دانشجويان ديگر در سال 1332 در اعتراض به ورود نيكسون (معاون رئيس جمهور آمريكا) دست به تظاهرات زده بودند.

این مقام مسئول یادآور شد: رشادت و از خودگذشتگی قشر فهیم دانشجو هیچگاه از یاد و خاطره جامعه دانشگاهی و ملت عزیزمان ایران پاک نخواهد شد و این روز به عنوان روز مقاومت تاريخى در اذهان به یادگار ثبت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها