بسیجی منصوره سادات‌حجازی از اساتید دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج :

بسیج در ایجاد سبک زندگی اسلامی نقش بسزایی ایفا می‌کند

استاد دانشگاه گفت: بسیج در ایجاد سبک زندگی اسلامی نقش بسزایی ایفا می‌کند با توجه به فراگیر شدن برنامه‌های بسیج و رغبت مردم برای حضور باز هم باید تلاش مضاعفی داشت تا در عرصه‌های مختلف به پیشرفت لازم دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۸۶۰۲۹۷۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

منصوره سادات‌حجازی استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ترویج سبک زندگی اظهار داشت: آموزش و پرورش به واقع به سبب اینکه یک محیط آموزشی و اجتماعی محسوب می‌شود در ترویج سبک زندگی بسیار موثر است.

وی افزود: از آنجا که نیمی از زمان کودکان و نوجوانان در محیط آموزش صرف می‌شود از این‌رو از سوی همکلاسان، مدرسان و محتواهای آموزشی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ارائه راهکار در ترویج سبک زندگی از سوی مسئولان بایستی تجربی و از سوی دیگر قابل اجرا باشد و برای حرکت در این مسیر می‌توانند از تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در این عرصه استفاده کرده و به سویی روند که مباحث مطرح شده بیشتر جبنه کاربردی و مهارتی داشته باشد.

حجازی با اشاره به لزوم استفاده از کارشناسان و صاحب نظران گفت: افراد مختلف تاثیرگذراری‌های متفاوت و توانایی‌های متفاوتی دارند از این‌رو باید از صاحب نظران و کارشنان و حتی مشاغل مختلف بهر‌ه‌مند شده و دوره‌های آموزشی مختلف را کاربردی‌تر برگزار کرد و به واقع به عرصه عمل وارد شد.

وی نقش بسیج در ترویج سبک زندگی را مهم دانست و افزود: هیچ‌گاه هیچ چیز تمام شدنی وجود ندارد ولی نسبت به گذشته برنامه‌های بسیج فراگیرتر شده و توانسته اشتیاق مردم به این مباحث را بیشتر برانگیزد اما بسیج می‌تواند حضور پر رنگ‌تری داشته باشد و مردم را راغب‌تر کند.

این بسیجی نخبه تصریح کرد: هر فرد خود می‌تواند یک ارگان باشد و خو به منزله یک الگو، اشخاص می‌توانند از گردهمایی‌های کوچک شروع کرده و به گردهمایی‌های بزرگ دست پیدا کنند به هر حال انسان باید به سوی کمال برود و در این راستا حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج می‌توانند در عرصه‌های مختلف وارد شده و مسیر پیشرفت را سپری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات