در گفت‌و‌گو با یک نخبه بسیجی مطرح شد؛

پزشکان بسیجی پیش قراول اقتصاد مقاومتی هستند

یک نخبه بسیجی گفت: مردم وقتی می‌بینند جهادگران پزشک با خلوص نیت و بدون هیچ چشم داشتی در حال خدمت به آنها هستند، سبب ترویج فرهنگ جهادی، خدمت و ترویج سبک زندگی بین آنان می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۹۹۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
دکتر معصومه پاشایی بهرام، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سازمان جامعه پزشکی، به مجموعه فعالیت‌های خود در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: طی دو سالی که توفیق دارم در مجموعه جبهه جهادی فعالیت کنم در هر دو سال از بنده تقدیر به عمل آمده است و امسال هم در اجلاسیه شکوه ایثار مورد تقدیر قرار گرفتم.

این نخبه و پزشک بسیجی، به سخنان مقام معظم رهبری درباره حضور جوانان بسیجی و مومن در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی فرمودند حضور یک جوان مومن، متدین و متشرع در فضای روستایی در بین مردم و در بین جوانان آیه مجسم قرآن است، لذا پزشکان به ویژه دانشجویان پزشکی بهترین کلاس عملی را در بخش خودسازی می‌گذرانند که تاثیر بسیاری در پیشرفت و تکامل این افراد چه در شخصیت آنها و چه در مسیر علمی‌شان دارد.

حضور پزشکان جهادی موجب ترویج سبک زندگی روستاییان در مناطق محروم می‌شود
مسئول جبهه جهادی شاهد به نگاه و دید مردم نسبت به فعالیت پزشکان بسیجی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: مردم وقتی می‌بینند جهادگران پزشک با خلوص نیت و بدون هیچ چشم داشتی در حال خدمت به آنها هستند، سبب ترویج فرهنگ جهادی، خدمت و ترویج سبک زندگی می‌شود، در واقع کمک به مناطق محروم همانگونه که حضرت آقا فرمودند در دو بعد ترویج اسلام، دین و معنویت و تبلور خدمت رسانی نظام به قشر مستضعف تاثیر می‌گذارد.

وی به نجات یک کودک در یکی از مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در واقع نمی‌شود تنها یک خاطره را مطرح کرد زیرا لحظه به لحظه حضور در بین مردم روستایی خاطره و خاطره ساز است اما زیبا‌ترین خاطره‌ای که در ذهن بنده است به سال ۸۹ برمی‌گردد و اردوی سیستان که در یکی از روستا‌های محروم در دل شب و در جاده‌های خاکی طاقت فرسا یک زن باردار که جنین هفت ماهه و درد شدیدی داشت را به مکانی دیگر انتقال دادم و خدا را شکر این خانم زایمان کرد و بچه‌اش سالم به دنیا آمد.

قانون جامعی برای جهادگران بسیجی وجود ندارد
پاشایی بهرام، مشکل جهادگران را نبود یک قانون جامع دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلی که در پیش رو داریم نبود یک قانون جامع که دستگاه‌های اجرایی را به خدمات دهی هر چه بهتر به جهادگران و مجموعه‌های جهادی الزام کند، است.

این پزشک عمومی تصریح کرد: پزشکان با حضور در عرصه خودکفایی و تولید و پیشرفت‌های چشم گیر در عرصه‌های درمان بیمارهای مختلف و همچنین تولید داروهای مختلف در درون کشور و وابستگی بسیار پایین به خارج از کشور، در واقع پیش قراول اقتصاد مقاومتی بوده‌اند که این تلاش نیز برخاسته از روحیه جهادی در بین پزشکان به ویژه پزشکان جهادگر جوان بوده است.
ارسال نظرات