"نسخه آمریکا برای غرب آسیا دامنگیر خودش نیز شد"

دانشگاه‌ها به جای بازی سیاسی، مشکلات مردم را با سرپنجه علم و تدبیر رفع کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دانشگاهیان به جای بازی سیاسی در راستای اهداف امام راحل و رفع نیازهای جامعه حرکت کنند و مشکلات مردم را با سرپنجه علم و تدبیر رفع کنند.
کد خبر: ۸۶۰۳۰۷۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در نماز جمعه امروز این شهرستان با اشاره به لزوم الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: بایستی پیرو مکتب عاشورا باشیم چرا که واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) در حقیقت درس عزت، شرف، ایستادگی، کرامت نفس و بندگی خدا بوده که همواره ائمه(ع) در این مسیر حرکت می‌کردند.

وی افزود: مراسم اربعین با تلاش ملت ایران و ملت عراق با مساعدت، همکاری و تلاش مضاعف مرزبانان، نیروهای نظامی و انتظامی، رهنمودهای مقام‌معظم رهبری و همچنین رهنمودهای مراجع عالیقدر عراق با کیفیت هر چه تمام برگزار شد و شاهد حضور جمعیت عظیمی نسبت به سال گذشته بودیم، جمعیتی که از 60 کشور جهان گرد هم آمدند و یک حماسه بزرگ و با عظمتی را با نام امام حسین(ع) رقم زدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: 18 هزار موکب از نجف تا کربلا مستقر شده بودند و در راستای رفع نیازهای زائرین تلاش می‌کردند هر کس به سهم خود در این مراسم نقش آفرینی می‌کرد که به حق در تاریخ بشریت بی‌نظیر است، دشمنان اسلام و قرآن بدانند اگر از اسلام می گوئیم این اسلام است که نزدیک به 30 میلیون جمعیت به عشق امام حسین(ع) و ولایت و عشق به کربلا آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه اربعین صحنه وحدت و انسجام مسلمنان بود گفت: این اسلام است که در سایه وحدت و انسجام از شیعه، سنی و مسیحی در زیر علم امام حسین(ع) قرار می گیرند همان اسلام وحدت گرایی نه اسلام آمریکایی و انگلیسی، آنچه ما را توانمند ساخته عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است و دنیا باید این حقیقت و واقعیت را درک کند که این اسلام اصیل است نه اسلامی که داعش و آل سعود نشان می‌دهند.

وی با اشاره به نامه مقام‌معظم رهبری به جوانان غربی افزود: اگر جریانات اسلام ستیزاجازه دهند پیام مقام‌معظم رهبری به گوش جوانان غربی برسد آنان که ذات سالمی دارند پیام رهبری را لبیک می گویند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حوادث دیروز در کالیفرنیا به گفته مقامات آمریکایی 365 حادثه بوده در حقیقت آنان خود تروریست را به وجود آوردند و صادر کردند و همه جا را به هم ریختند آن وقت انتظار دارند خودشان سالم بمانند، نسخه‌ای که آمریکایی‌ها برای غرب آسیا می‌پیچند معلوم است که دامن خود آنان را هم می‌گیرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم غاصب صهیونیسم گفت: اسلام برای صمیمیت و ایجاد وحدت آمده نه برای جنایت، در حالی که آنان از جنایات نتانیاهو در منطقه حمایت می‌کنند جنایاتی که در فلسطین چندین سال است انجام می‌دهد و همواره از سوی محاکم بین‌المللی و آنان که ادعای حقوق بشر دارند سکوت می‌شود، آقایون آمریکایی شما خود این جنایات را تحمیل کرده‌اید داعش را ایجاد کردید خودتان هم باید یک چشمه از آن را ببینید.

وی افزود: پیام مقام‌معظم رهبری در این نامه این است که انسان نیاز به صلح و رحمانیت دارد و اسلام چهره کرامت، آزادگی، عزت بوده و خیر بشریت را می‌خواهد اسلام واقعی را از آبشخور آن بردارید نه از داعش و آل‌سعود که به دنبال اسلام هراسی و ایران هراسی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آمانو در گزارشی که روز گذشته ارائه کرد اعلام کرده بود که در مدت 12 سال گذشته هیچ انحرافی در پرونده هسته‌ای ایران نبوده به معنای این است که در عمل چیزی نبوده که 500 کیک زرد را ما به 10 هزار کیلو اورانیوم 3 یا 4 درصد تبدیل کرده باشیم، حساب روشن است ما را متهم می‌کرده‌اند به ساخت بمب اتم و در این مدت بهانه تراشی می‌کرده‌اند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به تصمیم شورای امنیت درباره فعالیت هسته‌ای ایران گفت: حال امیدواریم 5+1 از شورای حکام بخواهد این پرونده PMD بسته شود و هر روز بازی بر سر ما در نیاورند آنان به مستندات آمریکا و اسرائیل و منافقین تکیه نکنند امیداواریم شر آمریکا و اسرائیل و منافقین از جهان کنده شود.

وی افزود: روزهای پایانی ماه صفر امیدواریم که در سراسر کشور شاهد حضور گسترده مردم در مراسمات باشیم، 16 آذر روز دانشجو را باید قدر بدانیم و دانشگاه‌ها باید در کمال آرامش مسیر علمی را بپیمایند، نباید از فتنه حمایت شود نباید اجازه دهیم تا بر روی خون شهیدان موج‌سواری کنند ما مخالف حضور عده‌ای در دانشگاه‌ها که بخواهند منطقی سخن بگویند نیستیم ولی نباید از فتنه حمایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: هفته پژوهش از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم دانشگاهیان پاسخ‌گوی نیاز جامعه باشند و به جای بازی سیاسی در راستای اهداف امام راحل و رفع نیازهای جامعه حرکت کنند و مشکلات مردم را با سرپنجه علم و تدبیر رفع کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات