خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان:

مرگ بر آمریکا ترجمه هیهات منا ذله است/ همه وجود آمریکا خیانت است/ غفلت کنیم دشمن سیلی سختی به انقلاب خواهد زد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان گفت: امروز عده‎ای به دنبال این هستند که از اسلام رحمانی دست بکشیم و برخی می‎گویند« شعار مرگ بر آمریکا» را حذف کنید.
کد خبر: ۸۶۰۵۴۱۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامرضا قندهاری امشب در یادوراه یک هزار و 400 شهید شهرستان گرگان که در آستان امام زاده عبد الله گرگان برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) به دنبال این بود که برابری را در جامعه جاهلیت حاکم کند و توانست در دوران خود انسجام خوبی را به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه میزان تقوا برای پیامبر اکرم(ص) میزان برتری یک مسلمان بود، تصریح کرد: بلال حبشی یکی سپاه پوستی که از چهره زیبایی برخوردار نبود و ثروت زیادی نداشت در نزد پیامبر اکرم(ص) جایگاه بالایی داشت و رسوال اکرم اسلام آن را موذن خود قرار داده بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان با بیان اینکه قبایل وحشی و جاهلیت عراب نخستین دشمنان پیامبر(ص) بودند که انقلاب نوپای اسلامی  را به خطر می‎انداختند ، ادامه داد: پیامبر(ص) نمایندگانی را به سمت این قبیله‎ها گسیل می‎کرد و قبیله‎هایی نیم وحشی که خطر بلقوه برای اسلام به شمار می‎رفتند را تحت نظر می‎گرفت و در راستای هدایت صحیح به این قبایل کمک می‎کرد و قبیله‎هایی که در صدد مقابله بر علیه اسلام بودند به سراغ آنها میرفت و چنین قبیله‎هایی را سرکوب میکرد.


اشراف مکه همواره در صدد مقابله با اسلام بودند

قندهاری ابراز داشت: اشراف مکه دومین دشمن پیامبر محسوب می‎شدند اشرافی که خون مظلومین را در آن دوران میمکیدند و با مطرح شدن اسلام و پیامبر(ص) همه چیز خود را از دست رفته میدیدند و همواره در صدد مقابله با پیامبر مکرم اسلام بودند.

وی با بیان اینکه زمانی که پیامبراکرم(ص) در مدینه نظام اسلامی را به راه انداخته کفار قریش برای مقابله با پیامبر همواره خودشان را آماده میکردند، گفت: پیامبر(ص) در جنگ بدر به مسلمانان دستور داد تا به کاروان تجاری مکیان که از کنار مدینه و از سوی شام به مکه می‎رفت حمله کنند و زمانی که سران قریش متوجه این موضوع شدند جوانان خود را برای مقابله فرستادند و آن زمان پیامبر(ص) دستور حمله به سپاه قریشیان را داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان با بیان اینکه پیروزی بر جنگجویان مکه در جنگ بدر برای مسلمانان امید و ایمان آورد و در دل دشمنان اسلام رعب و وحشت انداخت، گفت: مکیان در جنگ احد به دنبال انتقام از مسلمانان بودند و کفار قریش با نیروهای فراوان در این جنگ حاضر شدند و پیامبر در این جنگ دستور داد تا باریکه‎ای که امکان نفوذ دشمن وجود داشت توسط 54 تیرانداز کنترل شود و امر کرد تا زمانی که من پیامبر دستور ندادم این تنگه رها نشود.


در دوران پیامبر عده‎ای به بهای غنیمت تنگه نفوذ دشمن را رها کردند و اسلام از این مسیر ضربه سختی خورد

قندهاری خاطرنشان کرد: زمانی که جنگ به نفع مسلمانان پیش می‎رفت عده‎ای از این نگهبانان تنگه راه نفوذ قریشیان را به بهای غنیمت جنگی راه کردند و دشمن از این فرصت استفاده کرد و توانست مسلمانان را شکست دهد و حمزه سید شهدا(ع) را در این جنگ به شهادت برساند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در این جنگ از مرکب به زمین افتاده و با رشادت امیر المومنین علی (ع) نجات یافت، گفت: منافقین برای یک سر کردن کار اسلام در این زمان شایع کردند که پیامبر(ص) در جنگ به شهادت رسیده است و به دنبال این بودند که کار اسلام را یک سر کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان با بیان اینکه امروز نیز دشمنان انقلاب اسلامی در صدد نفوذ هستند، گفت: امام خامنه‎ای رهبر با بصیر و فرزانه انقلاب اسلامی از ابتدای سال تا کنون بیش از 70 بار بر مسئله نفوذ تاکید کردند و اگر به این موضوع تاریخی توجه نشود دشمن به مسائل مملکت ما نفوذ خواهد کرد.

قندهاری یادآور شد: امروز در یادواره شهدای شهرستان گرگان باید بدانیم پیام این شهدا چه بوده است و قطعا اگر یک هزار و 400 شهید گرگانی پرسیده می‎شد امروز از ملت چه می‎خواهید میگفتن همان گونه امام فرمودن گوش به فرمان ولی فقیه باشیم.


غفلت کنیم دشمن سیلی سختی به انقلاب خواهد زد

وی خاطرنشان کرد:دشمن از راه نفوذ حمله کرد و پیامبر عظیم شان از رو مرکب به زمین فتاد و امام علی(ع) بدن خود را سپر کرد تا از ولایت دفاع کند و تمام بدن آن حضرت زخمی شد و امروز نیز اگر غفلت کنیم دشمن سیلی سختی به انقلاب اسلامی خواهد زد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان ادامه داد: دشمن ما سال‎های سال است که از این ملت ضربه خورده است و باید به خاطر بیاوریم که در دورن پهلوی چگونه مملکت در تسلط آمریکا بود و شاه از خود هیچ اراده‎ای نداشت و باید به خاطر بیاوریم که چگونه ملت بزرگوار ایران با رهبری امام (ره) جمهوری اسلامی را بنا کردند و به کشور استقلال بخشیدند.

قندرهاری با بیان اینکه امروز باید آمریکا از دست ما اعصبانی باشد، افزود: عده‎ای ساده‎اندیش و ساده پندار در کشور لبخند‎های آمریکایی را جدی می‎گیرند و چهره آمریکا که خون مظلومان از صورتش می‎چکد را برای ملت ایران بزک می‎کنند.

وی به مراسم تشییع دو شهید مدافع حرم استان مازندران اشاره کرد و گفت: دستان آمریکا آغشته به خون این شهدا است و این شهدا کشته شدگان عوامل تکفیری آمریکایی هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان افزود: پیامبر اکرم(ص) دریافته بود که اگر بخواهد افکار اسلامی فرارگیر شود نیاز به تشکیل حکومت اسلامی است و در آن دوران برای برپایی حکومت اسلامی قیام کرد و امام(ره) نیز به تاسی از پیامبر اکرم(ص) و آموزه‎های ائمه اطهار(ع) انقلاب اسلامی را بنا گذاشت و به پیروزی رساند.

قندهاری گفت: امروز آمریکایی‎ها با چهره‎های تکفیری به دنبال اسلام هراسی هستند و در این مسیر استکبار جهانی به وسیله فضای مجازی و شبکه‎های ماهواره‎ای به داعش و گروه‎های تکفیری کمک می‎کنند که چهره اسلامی داعشی را به جهانیان عرضه کنند.

وی با بیان اینکه اسلام تکفیری و داعشی اسلام امریکایی است، بیان داشت: امروز عده‎ای به دنبال این هستند که از اسلام رحمانی دست بکشیم و این همه جنایت آمریکا را ببینم و صدای از ملت بلند نشود و برخی میگویند« شعار مرگ بر آمریکا» را حذف کنید.


شعار «مرگ بر آمریکا» ترجمه شده شعار « هیهات منا ذله» است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان با بیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» ترجمه شده شعار « هیهات منا ذله» امام حسین(ع) است، گفت: ملت ایران شاهد جنایات آمریکا در کودتا 28 مرداد، 15 خرداد در دوران پهلوی و زدن هواپیمای مسافربری در دوران جنگ، حمایت از رژیم بعث عراق در هشت سال دفاع مقدس و ایجاد فتنه و حمایت از فتنهگران بودند و می‎دانند که آمریکا همه وجودش خیانت است.

قندهاری با بیان اینکه امروز اگر مردم سوریه قتل عام میشود بر سر جنایات آمریکا است، افزود: یهودیها دشمن دیگر پیامبر اکرم(ص) بودند و در صدر اسلام پیامبر(ص) با سه قبیله بزرگ یهودی در مدینه صلح کرده بود اما همواره یهودی‎ها در صدد شیطنت و توطئه بودند و پیامبر (ص) بر این اساس به آنها حمله کرد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که منافقین در دوران صدر اسلام در کنار یکدیگر برای توطئه ایست نکرده بودند پیامبر(ص) با آنها کاری نداشت، گفت: منافقین اسلام را قلبی نپذیرفته بودند و در درونشان کفر فرا گرفته بود و هنگامی که به صورت سازمانی در کنار یکدیگر قرار گرفتند پیامبر(ص) دستور آتش کشیدن مسجد ضرار که محل توطئه بر علیه اسلام توسط منافقین بود  را صادر کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان با بیان اینکه هواهای نفسانی یکی دیگر از دشمنانی بود که پیامبر(ص) با آن رو به رو بود، افزود: خیلی باید مراقب خودمان باشیم و باید از دست هواهای نفسانی به خدا پناه ببریم و به تذهیب نفس از دست این دشمن بسیار خطرناک روی بیاوریم.

قندهاری به تربیت نیروهای در صدر اسلام توسط پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) با الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) به فکر تربیت نیری اسلامی در تراز انقلاب بود و بر این اساس است که امروز نیروی بسیجی در هر عرصه حضور پیدا کردند و این نیروهای تربیت یافته امام(ره) بودند که در هشت سال دفاع مقدس حماسه ساز شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها