همزمان با هفته وقف

سومین همایش "وقف و رسانه" در اراک برگزار می‌شود

سومین همایش "وقف و رسانه" با حضور حجت‌الاسلام تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۷۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، وقف به عنوان سنتی نبوی و علوی، برآمده از متن اسلام و قرآن که می‌تواند در جامعه امروز حلال بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد و با بهره مندی از برکات و ثمرات آن به رفع نابسامانی‌های اجتماعی و کمک به مستمندان و دستگیری از نیازمندان اقدام کرد.

سومین همایش "وقف و رسانه" در استان مرکزی برگزار می‌شود، روز دوشنبه کانون فرهنگی تربیتی حضرت امام‌خمینی(ره) کلانشهر اراک میزبان مدعوین این مراسم است.

سخنران این همایش حجت‌الاسلام تقوی ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور است، این همایش با هدف بررسی راهکارها و روش‌های توسعه و ترویج فرهنگ وقف از طریق رسانه‌های تصویری، مکتوب و دیجیتال و بررسی موانع فرآیند اطلاع رسانی برگزار می‌شود.

وقف سبب تحکیم رابطه انسان با خداوند می‌شود و رسانه به عنوان یکی از ابزارهای مهم در هدایت افکارعمومی به سمت کارکردهای مختلف وقف در جامعه محسوب می‌گردد.

وقف گامی بلند برای رسیدن به تحکیم پیوندهای اجتماعی به شمار می‌رود و اگر سنت حسنه وقف در جامعه زنده شود به طور قطع یک قدرت بی‌مثال در جامعه شکل می‌گیرد، رسانه این ظرفیت را دارد تا با تهیه برنامه‌های مختلف و خلق آثار هنری - فرهنگی وقف را گسترش دهد و البته مسئولان هم باید در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات