خبرهای داغ:

اقدام عجیب استانداری کرمانشاه برای نوع پوشش بانوان شاغل

تصویر دو نمونه از نحوه لباس پوشیدن برای بانوان به ادارات استان کرمانشاه ابلاغ شده که نوع پوشش مانتو چندان متناسب با معیارهای اسلامی نیست.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۰۵
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، استانداری کرمانشاه در یک اقدام تبلیغی و در راستای مأموریت‌های ستاد صیانت از حجاب و عفاف تصویری را به ادارات استان کرمانشاه ابلاغ کرده است.

در این تصویر دو نمونه از نحوه لباس پوشیدن برای بانوان نشان داده شده که یکی پوشش چادر و دیگری پوشش مانتو است که در این نمونه کذایی نوع پوشش مانتو چندان متناسب با معیارهای اسلامی نیست.

این اقدام اگر چه ممکن است به اسم ترویج حجاب صورت گرفته باشد، اما باید توجه داشت هر کاری را باید با ابزار و شیوه صحیح انجام داد تا به نتیجه مثبت و مطلوب دست یافت.

در اعتقادات اسلامی و اصیل مردم، چادر به‌عنوان حجاب برتر شناخته شده و از آن‌جا که زن مسلمان ایرانی حجاب را یک افتخار و ارزش برای خویش می‌داند، ترویج حجاب به‌عنوان یک اصل ضروری بسیار مهم است.

مسئولان دستگاه‌های مختلف در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بدانند برای به ثمر رسیدن این انقلاب و حفظ آن افراد بسیاری جان خود را فدا کرده و هزینه‌های بسیاری پرداخت شده است.

پیروی از دستورات نجات‌بخش دین اسلام، ادامه دادن راه شهدا و امام راحل، اطاعت از فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش برای اعتلای ایران اسلامی وظیفه هر فرد ایرانی است.

همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها در مورد خطر اقدامات و توطئه‌های شوم دشمنان قسم‌خورده ملت ایران هشدار داده‌اند، امروز به وضوح می‌توان مشاهده کرد دشمنان از هیچ اقدامی برای به انحراف کشاندن جوانان و انحطاط جامعه فروگذار نیستند.

برنامه‌های مختلف شبکه‌های ملون ماهواره، فعالیت رسانه‌های مختلف غربی و بیگانه، مدهای عجیب و غریب و... در راستای ترویج بی‌عفتی و ناهنجاری در جامعه است.

دشمنان به‌خوبی درک کرده‌اند تنها راه ضربه زدن به ملت ایران، خدشه‌دار کردن باورهای مذهبی و اخلاقیات در جامعه است، چراکه ملت ایران با تکیه بر همین داشته‌های ارزشمند توانسته‌اند طی چند دهه گذشته در مقابل زیاده‌خواهی و دسیسه‌های آنان ایستادگی کنند.

برخی افراد و جریان‌ها یا از سر سادگی و یا از روی غرض‌ورزی در زمین دشمن بازی می‌کنند و به نوعی اهداف آنان را در جامعه دنبال می‌کنند که این موضوع به هر دلیلی که باشد می‌تواند اثرات نامطلوبی به‌دنبال داشته باشد.

تابوشکنی، زیر سئوال بردن ارزش‌های ناب و اصیل، شبه‌افکنی در مورد مباحث اساسی، ترویج فرهنگ بیگانه، حمله به داشته‌ها و سنت‌های غنی یک ملت و اقدامات نادرست اینچنینی قطعا از سوی قاطبه مردم مردود شمرده می‌شود و البته مسئولان و دستگاه‌های مربوطه باید با حساسیت هر چه بیشتر در چنین مواردی ورود پیدا کنند.

با این اوصاف، در عکسی که به‌عنوان الگوی پوشش به ادارات ابلاغ شده نمی‌توان با خوش‌خیالی و هر بهانه و سفسطه‌ای پذیرفت که یک مانتو تقریبا کوتاه با ویژگی که در تصویر مشخص است، الگوی حجاب برای یک زن مسلمان در محیط اداری باشد.

به نظر می‌رسد چنین اقداماتی اگر برای انجام یک کار مثبت صورت گرفته باشد باید با پختگی بیشتری همراه باشد و در این راستا با اهل فن و افراد صاحب‌نظر در این عرصه مشورت شود تا نقاط ضعف برطرف شده و اثربخش باشد.

مدیران مرتبط با شاهکاری که تصویرش در زیر دیده می شود بیشتر از این از خلاقیت خود برای صبانت از عفاف و حجاب تلاش نکنند که در این صورت احتمالا در پوستر های بعدی شاهد ارائه مدلهایی از کت و شلوار زنانه برای محیط های اداری خواهیم بود.




ارسال نظرات