خبرهای داغ:
امام جمعه گرگان:

حفاری چاه‏‌های نفت و گاز موجب توسعه و پیشرفت استان می شود

امام‏ جمعه گرگان با انتقاد از کشتار شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور و تکفیری‌‏ها، گفت: مجامع بین‏‌المللی باید پیگیر این فاجعه باشند.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۴۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، آیت‏‏‌الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‏‌های‏ نماز جمعه این شهر اظهار داشت: شیعیان نیجریه به مناسبت ایام سوگواری سیدالشهدا، در حال برگزاری مراسم عزاداری بودند که ارتش این کشور و تکفیری‏‌ها با حمله به این مراسم، ده‌‏ها شیعه را شهید، صدها نفر را مجروح و شیخ زکزاکی، روحانی شیعه این کشور را نیز بازداشت کردند.

وی افزود: در شرایطی که دنیا دم از حقوق بشر می‏‏‌زند، حمله به یک جمعیت مؤمن که با هدف اعتقادی، یک مراسم مذهبی برگزار کرده بودند، چه معنایی دارد؟

نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان ادامه داد: دخالت ارتش نیجریه در این حمله که منتسب به دولت است، مسئولیت مجامع بین‏‌المللی را در محکومیت و پیگیری این حوادث، سنگین‌‏تر می‏‌کند.

* شهید مفتح توانست بین حوزه و دانشگاه وحدت ایجاد کند

نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 27 آذرماه، سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: شهید مفتح، روحانی عالم به علوم حوزوی و دانشگاهی بود که توانست بین این دو نهاد، وحدت و یکپارچگی ایجاد کند.

وی تأکید کرد: اگر نخبگان با یکدیگر متحد باشند، جامعه هیچ‌گاه آسیب نمی‌‏بیند، به همین دلیل در شرایطی که رژیم شاهنشاهی به دنبال تفرقه بین حوزه و دانشگاه بود، امام (ره)، شهید مطهری و شهید مفتح را به دانشگاه فرستاد تا مانع تحقق اهداف شاه شوند.

* روحانیون آشنا با دانشگاه باید وارد این نهاد شوند

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: امام (ره) با شناخت از شهید مطهری و شهید مفتح، این دو را به دانشگاه فرستاد، در شرایط امروز نیز روحانیونی که با دانشگاه و دغدغه‌‏های دانشجویان آشنا هستند، باید وارد این نهاد شوند.

نورمفیدی در ادامه با تسلیت فرارسیدن هشتم ربیع‏الاول، سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک نهم ربیع‏‌الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: از بین هفت امامی که از امام جعفر صادق (ع) تا صاحب‏الزمان (عج) در دوره حکومت عباسیان به مقام امامت رسیدند، 6 امام توسط بنی‌‏عباس شهید شدند.

وی با بیان اینکه خاندان بنی‌‏عباس، بیشترین سخت‏‌گیری را نسبت به امام حسن عسکری (ع) اعمال می‌‏کرد، درباره علت این فشارها، اظهار کرد: در روایات اسلامی آمده بود که ریشه و اساس ظالمان و ستمگران، توسط مهدی آخرالزمان (عج) نابود می‏‌شود و عباسیان پی برده بودند که این موعود الهی در دوره حکومت آنها متولد می‏‌شود و فرزند امام حسن عسکری (ع) است.

* با وزیر نفت برای تعیین تکلیف چاه‏‌های نفت و گاز استان گلستان رایزنی کردم

خطیب جمعه گرگان تصریح کرد: فشارها به حدی بود که عثمان بن ‏سعید امری، نایب اول امام زمان (عج) به‌ عنوان روغن‏‌فروش با امام حسن عسکری (ع) ارتباط برقرار می‌کرد.

نورمفیدی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک آغاز حفاری چاه‏‌های نفت و گاز در استان گلستان، ابراز امیدواری کرد: مواهب حاصل از این حفاری، موجب توسعه و پیشرفت این استان شود.

وی در پایان توضیح داد: در حاشیه عیادت از مقام معظم رهبری در بیمارستان قلب تهران، از بیژن زنگنه وزیر نفت خواستم تا تکلیف چاه‏‌های نفت و گاز کشف ‏شده در استان گلستان را که گفته می‏‌شد، مهروموم شده‏‌اند، مشخص کند که وی نیز در این زمینه قول مساعد دادفارس/.

ارسال نظرات
پر بیننده ها