خبرهای داغ:
گزارش/

عذرخواهی فراموش شده جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

ابتدای سال تحصیلی جدید بود که جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با همکاری چند دانشگاه و نهاد دیگر اقدام به برگزاری فستیوال کویرنوردی در کویر زیرکوه کرد که با حاشیه‌هایی همراه شد.
کد خبر: ۸۶۰۹۵۱۹
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ابتدای ترم تحصیلی جدید فستیوال کویرنوردی را مخصوص دختران دانشجو در شهرستان زیرکوه برگزار کرد که این فستیوال با حاشیه‌های زیادی از جمله رقص و کف و سوت و غیره همراه شد.

 پایگاه خبری زن امروز در گزارشی در شرح این اردو گزارشی را تهیه کرد که در قسمتی از آن آمده است: «پوشش و لباس برخی از دانشجویان که کویر را با سالن آرایش و یا مراسم عروسی اشتباه گرفته بودند و به محض خارج شدن از مرز بیرجند، پوشش ها کم رنگتر می شد و برخی هم توجهی به کنار رفتن روسری های خود در حضور آقایان نداشتند.

 البته یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه بیرجند درباره نوع پوشش ها انتقاد کرد و گفت: باید برای چنین اردویی قوانینی گذاشته و درباره نوع پوشش هم حد و حدودی درنظر گرفته شود.

 وی افزود: در این اردو شاهد بودیم بسیاری از خانم ها در حضور آقایان پوشش نامناسبی دارند و بعضا روسری های باز و مانتوهایی کوتاه و چسبان پوشیده اند که ناراحت کننده است.

البته این صحبت راهنمای گروه هم قابل تامل بود که به نوعی حجاب را مورد تمسخر قرار داد «بسیاری از خانم ها از من پرسیدند، می توانیم عکس بدون روسری بگیریم. و من در جواب آنها گفتم بله جاهایی هست که به شما خواهم گفت که بدون روسری هم می توانید عکس بگیرید. در ادامه هم تصریح کرد: قرار است در مسیر کویر نوردی یک عکس دسته جمعی بگیریم، خواهش می کنم آن موقع همه روسری هایتان رو جلو بیاورید طوری که فقط چشمهایتان دیده شود و بعد که عکس گرفته شد آزاد باشید. که مسئول گروه در تایید حرفش گفت: نه تا آن حد، به قدری که حجاب داشته باشند کافی است»

 یکی از برنامه های فستیوال رقص محلی بود که توسط بومیان منطقه شب اول در محل کمپ ها انجام شد. البته یکی از جاذبه های گردشگری موسیقی و رقص محلی است. اما قابل تامل رقص برخی از آقایان گروه، در جمع خانم ها بود و علت این کار شادی و نشاط دانشجویان عنوان می شد. یعنی شادی کردن به هر وسیله و قیمتی؟؟؟البته فقط به این حد اکتفا نشد و تا پاسی از شب این کار ادامه داشت. خواندن شعر و ترانه هم توسط یکی دونفر از خانم ها به صورت تک خوانی در حضور آقایان چه در اتوبوس و چه محل کمپ از دیگر نکات قابل تامل است. پای کوبی و خستگی شبانه هم باعث شد برخی نماز صبح شان قضا شود و تعداد اندکی آن هم به اندازه انگشتان دست نماز بخوانند.»

 این اردو در حالی رخ داد که رهبر معظم انقلاب بارها بر عدم برگزاری این اردوها تاکید کرده بودند و آن را اقدامی نادرست عنوان کرده بودند.

 بعد از این موضوع دانشجویان و روحانیون انقلابی و ولایی خراسان جنوبی نتوانستند در مقابل این منکر بزرگ سکوت کنند و با تجمع و صدور بیانیه این اقدام را محکوم کردند.

 این اقدام حتی با واکنش امام جمعه بیرجند هم مواجه شد و حجت الاسلام رضایی بیرجندی با انتقاد از برگزاری اینگونه اردوها گفته است: «چرا باید با پول مملکت اردویی برگزار کنند و در آن شروع به رقصیدن کنند، دانشگاه باید محیطی آرام برای رشد علمی و تربیت دانشجو باشد، اگر ما از نظر معنوی و تربیتی به دانشجو نرسیم و او را در اوج شهوت‌‌ رها کنیم باید از او چه انتظاری داشته باشیم؟!» خاورستان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هم مسئولان برگزاری را برای توضیحات در مورد علت برگزاری اردو خواستند که یکی از مصوبات جلسه عذرخواهی جهاد دانشگاهی استان از جامعه دانشگاهی بود که این را معاون فرهنگی جهاد در جلسه اعلام کرده است. اما تا کنون نه تنها عذرخواهی نکردند؛ بلکه معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت که بنده قول عذرخواهی ندادم و عذرخواهی هم نخواهیم کرد.

 منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظرات
پر بیننده ها