خبرهای داغ:
حجت الاسلام ذوالنور:

استکبار جهانی تنها راه مقابله با ایران را در نفوذ می‌بیند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: استکبار جهانی تنها راه برای مقابله با ایران را در نفوذ می‌بیند که این مقابله به دلیل وجود اختلافات جدی در مباحث اعتقادی ما صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۱۰۳۴۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عصر سه شنبه در همایش " نفوذ،گفتمان سیاسی دانشجویان انقلابی"که به همت بسیج دانشجوئی دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اینکه کشورهای دنیا را در یک برش می‌توان به سه دسته تقسیم کرد اظهارداشت: ابتدا کشورهایی هستند که در راس هرم سلطه قرار گرفته‌اند و در راس آن‌ها آمریکا قرار دارد.

کار‌شناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه کشورهای دسته دوم تابع کشورهای نظام سلطه هستند افزود: نظام سلطه با این کشور‌ها مشکلی ندارد، نظام سلطه هم با آن‌ها مشکلی ندارد و تحت حمایت آن هستند، امروز عربستان چنین کشوری است و در یمن مطابق خواست آمریکایی‌ها عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای دسته سوم یا بی‌طرف هستند و یا مقابل نظام سلطه قرار دارند گفت: کشورهایی که تبعیت آن‌ها بی‌اثر است مانند کشور عمان تحت فشار قرار نمی‌گیرند اما کشورهایی مانند ایران که مقابل نظام سلطه ایستاده‌اند در این تقابل تحت فشار قرار می‌گیرند.

ذوالنور با اشاره به اینکه اختلاف آن‌ها مانند چین به خاطر قدرت اقتصادی این کشور است و این تقابل با آنچه در برابر کره جنوبی یا ایران وجود دارد متفاوت است گفت: مقابله‌ای که با ایران انجام می‌دهند مبنای پیچیده تری دارد از طرفی استقلال خواهی و مبارزه با نظام سلطه و از طرف دیگر تقابل جمهوری اسلامی با ظلم قرار دارد.

کار‌شناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نفوذ استکبار زمانی معنا پیدا می‌کند که کشوری در برابر آن‌ها ایستادگی می‌کند گفت: اگر کشوری خود فروخته باشد دیگر نیازی به نفوذ نیست چرا که همه اوامر آن‌ها را اجرا می‌کند اما اگر مانند ایران در برابر مستکبران ایستادگی شود فشار و نفوذ دشمن بیشتر می‌شود.

ذوالنوری با بیان اینکه در بحث نفوذ باید به مسئله جنگ نرم اشاره شود خاطرنشان کرد: تهدید نرم تعابیر مختلفی دارد و در مقایسه با جنگ نیمه سخت تعبیر دیگری دارد. جنگ نیمه سخت جنگی است که در آن آشوب و بر اندازی اتفاق می‌افتد که البته آشوب با کودتا متفاوت است.

وی با بیان اینکه در آشوب و جنگ نرم اتاق فرماندهی معلوم نیست گفت: اما در کودتا جمعیت ملاک نیست و نخبگی مطرح است، آشوب جنگ نرم طولانی مدت است ولی کودتا برق آسا و لحظه‌ای اتفاق می‌افتد. جنگ نرم پشت مقدسات سنگر می‌گیرد و شعارهای نرم می‌دهد اما کودتا اینگونه نیست.

کار‌شناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز تهدید نظام‌های سیاسی دنیا با جنگ نرم صورت می‌گیرد گفت: مستکبران برای اینکه بتوانند عملیات را انجام دهند عیونی لازم دارند و امروز دنیا برای نفوذ و تحقق مقوله جهانی سازی ابزار تهیه می‌کند که شبکه‌های اینترنتی یکی از این ابزارهاست.

ذوالنور با بیان اینکه امروز با شناسایی سرورهای اینترنتی علایق بخش‌های مختلف جهان را می‌سنجند و متناسب با این علایق برنامه‌ریزی می‌کنند خاطر نشان کرد: ابزار رسانه میدان گسترده‌ای است که در دسترس قرار دارد در گذشته جنگ روانی مطرح می‌شد اما امروز عملیات روانی مطرح است زیرا آماج گسترده تری دارد. ابتدا دشمن، سپس گروه خودی و سوم گروه بی‌طرف سه هدف عملیات روانی است.

کار‌شناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در عملیات روانی دشمنان از لحاظ فکر و اندیشه، احساس، عمل و کنش به دنبال ایجاد تغییر مد نظر خود هستند تصریح کرد: آن‌ها در واقع عملکردهای افراد را بر اساس خواست خود تغییر می‌دهند و در عرصه عملیات روانی از این ابزار‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در وهله اول جنگ نرم و نفوذ رهبران ممالک مورد هدف هستند خاطر نشان کرد: این راحت‌ترین کار است. با تسخیر فکر رهبر یک جامعه می‌توانند اهداف خود را عملی کنند هرجا رهبری صلابت داشته باشد شدت دشمنی بیشتر می‌شود و ابزارهای بیشتری استفاده می‌کنند و اگر رهبری محکم ایستاد رده‌های دیگر مملکتی را تسخیر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ما در لایه پایین‌تر اقدامات نفوذی انجام شد عنوان کرد: رهبری فرمودند مردم ما را دچار خطای محاسباتی نکنید این هشدار مقام معظم رهبری در مورد نفوذ است، بد‌ترین نوع نفوذ، نفوذ در فکر و اندیشه است.

ذوالنور با اشاره به اینکه حوزه دوم نفوذ، نفوذ اقتصادی است بیان کرد: بیش از 6 هزار و 500 متخصص در آمریکا وجود دارند که در بحث اقتصادی فعال هستند.

ذوالنور با اشاره به اینکه حوزه امنیت از دیگر بخش‌ها در حوزه از نفوذ است گفت: مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تاکید فرمودند و باید هرچه سریعتر به این مسئله توجه می‌شد.

کار‌شناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اگر همه نگاه ما به غرب و نظام سلطه باشد تا نوکری آن‌ها را نکنیم اتفاقی نمی‌افتد تصریح کرد: باید همه جنبه‌ها را در نظر گرفت نباید داخل کشور را‌‌ رها کنیم به بهانه اینکه روابط خارجی را گسترش دهیم.



ارسال نظرات