خبرهای داغ:
حجت الاسلام رجبی:

پیامبر اکرم(ص) منادی وحدت مسلمین بود

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) منادی وحدت مسلمین بود،گفت: مهمترین پیام و سنت و سیره پیامبر (ص) بعد از دعوت مردم به توحید، تاکید بر وحدت و همدلی تمامی مسلمانان بود.
کد خبر: ۸۶۱۱۲۹۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

حجت الاسلام موسی رجبی رزانی مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: اسلام موقعی ظهور کرد که جهان را جهل و تاریکی فرا گرفته بود و با آمدن اسلام نور و روشنایی به جهان تابید، اسلام دین آرامش و مهربانی است که رحمت و عطوفت را به جامعه ارزانی داشت اخلاق و خیر خواهی را نهادینه نمود.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت، اخلاق و حس خیر خواهی را درجامعه نهادینه کرد و با امین بودن و رفتارش در جاهلیت آن دوره به مردم شبه جزیره عربستان رسماً اخلاق را اعلام و امت را با هم دیگر متحد کردند.

رجبی اظهار داشت: مهمترین  پیام و سنت و سیره پیامبر (ص) بعد از دعوت مردم به توحید، تاکید بر وحدت و همدلی تمامی مسلمانان بود.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در پاسخ به سوال اینکه چرا این هفته را هفته وحدت نامیدندگفت: پیامبر منادی وحدت مسلمین بود و مسئله وحدت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و پیام قرآن چیزی جز وحدت و همدلی نیست و سنت و سیره پیامبر نیز تاکید بر وحدت و برادری مسلمانان دارد.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) پرچمدار امت اسلامی برای ایجاد وحدت بین المسلمین میانه تولد پیامبر(ص) را هفته وحدت نامیدند و خودش محکم ترین حامی وحدت بوده است و بعد از امام(ره) هم، مقام معظم رهبری همین اعتقاد را به مسئله وحدت دارد.

رجبی عنوان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که امت اسلامی با توجه به این تاکیدات گرفتار تفرقه است  و علت آن دست های بیگانه اند و آمریکا ، انگلیس و اسرائیل مثلت شوم تفرقه افکنی و اختلاف بین مسلمانان هستند که نمونه آن در عراق و افغانستان واضح است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین یادآور شد: گروه های القاعده، داعش، طالبان، وهابیت و حدود 80 گروه تروریستی به وسیله بیگانگان و استکبار جهانی به وجود آمده و همه اینها منشا اختلاف بین مسلملنان بوده است.

رجبی ابراز کرد: این گروه ها جز خشونت و بی بندباری بر هیچ اصلی از اصول اسلامی پایبند نیستند .تنها اصل برای آنها تامین منافع خود وسردمداران تروریست اهمیت دارد.

وی تأکید کرد:  همه باید هوشیار باشیم و دستهای سرویس های جاسوسی و گروه های تفرقه افکن را شناسایی کنیم و از بین مسلمانان قطع کنیم و همه مسلمانان در این راه وظیفه دارند و باید بر وحدت و انسجام اهتمام وزرند.

4001/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار