"جنایات داعش در دنیا چرت اربابان اروپایی و عربی را پاره کرده است"

بسیج در طول مسیر گوش به فرمان ولایت است

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وظیفه مردم به ویژه بسیج این است که در بحران‌ها هوشیاری، بصیرت لازم را داشته و به مانند دوران دفاع مقدس در طول مسیر گوش به فرمان ولایت باشد.
کد خبر: ۸۶۱۱۷۲۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، سردار سرتیپ پاسدار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست بصیرتی بسیجیان شهرستان اراک که در کانون بسیج این شهرستان برگزار شد با اشاره به تجربه حاصله از فتنه 88 اظهار داشت: فتنه 88 نشان داد که نسبت و نصب، مسئولیت و سابقه مصونیت بخش نیست.

وی افزود: وقتی وسوسه قدرت در میان باشد می تواند تمام خطوط قرمز را رد کند و وسوسه شوندگان قائل به این هستند که قانون برای ضعفاست نه برای آنان و از این رو قانون شکنی می‌کنند، کسانی که در این فضای رقابتی حضور یافتند باید به قانون تمکین می‌کردند نه اینکه پا در عرصه‌ای گذارند که از آن سوی مرزها مدیریت می‌شد.

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نظام به فتنه‌گران باج نداد و حضور مردم در حماسه 9 دی نشانگر این بود که مردم به اصل نظام و ولایت وفادار هستند، کسانی که در 9 دی شرکت کردن پیرو ولایت بودند.

سردار سنایی‌راد با اشاره به حضور مردم در صحنه و شکست فتنه 88 گفت: مردم با حضور خود نشان دادند که مدافع حق هستند و به تبع از حق خود نیز دفاع کردند، مردم حاضر هستند که از منفعت خود چشم پوشی کنند و به نفع مصالح نظام عمل کنند در حالی که برخی از خواص برای منافع حقیرشان حاضر هستند اصل نظام را زیر سوال ببرند.

وی افزود: مسئولان نظام بایستی برای رفع مشکلات مردم گام بردارند و رضایت عمومی را جلب کنند چراکه ملت ایران در حمایت از نظام به حداقل‌ها قانع هستند بنابراین به جای پرداختن به بعضی از دعواهای سیاسی به دنبال رفع مشکلات در عرصه‌های مختلف اجتماعی به ویژه بحث اشتغال باشیم.

سردار سنایی‌راد با اشاره به مردم ما به مانند دوران دفاع مقدس حاضر به مقابله با ضد انقلاب هستند، نمایندگانی باید در مجلس حضور یابند که به معنای واقعی مردمی باشند و به دنبال رفع دغدغه‌های مردم باشد نه اینکه به دغدغه‌های جریانی، حزبی و سیاسی بپردازد.

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: عصاره ملت نباید برای بیگانه کار کند چراکه بایستی راه نفوذ دشمن را سد کند، نمایندگانی که به فکر مردم باشند می‌تواند کشور را سربلند سازند، مجلس ما نیاز به مدرس‌ها دارد که در مقابل دشمنان با شجاعت بایستند و کشور را بسازند.

وی افزود: مدرس اهل حکمت بود ولی اهل مشاجره نبود و ما در مجلس نیازمند افراد شجاع و کاردان هستیم که دغدغه خدمت به مردم را داشته باشند از این‌رو پیشینه کاندیداها از این جهات برایمان مهم است که ببینیم در گذشته چه اقداماتی انجام داده‌اند و در فتنه 88 چه کاره بوده‌اند.

سردار سنایی‌راد با اشاره به هزینه‌های صرف شده در بحث انتخابات گفت: باید مشخص شود که هزینه تبلیغات کاندیداهای از کجا حاصل می‌شود و چگونه این هزینه‌های مصرفی فردا جبران می‌شود، اگر دغدغه واقعی کسانی که کاندید شده‌اند خدمت خالصانه باشد مردم نیز تشخیص داده و نیازی به صرف هزینه ندارند.

صلاحیت شورای نگهبان در تائید صلاحیت‌ها نباید زیر سوال برود

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: قانون‌گذار بایستی قانون گرا باشد و در این راستا کسانی که کاندید شده‌اند برای احراز صلاحیت باید مطیع قانون باشند، همه در برابر قانون یکسان هستند و نباید صلاحیت شورای نگهبان را در تائید صلاحیت‌ها زیر سوال برند.

وی افزود: کسانی صلاحیت شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند که نسبت به خود نگران هستند باید پیرو حضرت امام خمین(ره) باشیم و خود را معاف از قانون ضابطه ندانیم، انتخابات و تبلیغات زودهنگام معنا نمی‌دهد برخی به بهانه‌های مختلف خود را مطرح می‌سازند و واقعیت این است که ما متاسفانه شاهد کلید خوردن تبلیغات زودهنگام هستیم.

سردار سنایی‌راد با اشاره به برخی از رفتار جناح‌های سیاسی گفت: گاهی برای برخی از افراد عناوینی جعل می‌شود و پررنگ مطرح می‌شوند که جای شک است چرا برخی قصد دارند اعتبار بیوت صالحه را مصادره کنند ببرای یک جناح خاص، حضرت امام متعلق به همه ایرانیان و جناح هاست و نباید کسی برای اهداف انتخاباتی سیاسی حضرت امام را مصادره کند، نباید با علقه سیاسی و جناحی شان امام مخدوش شود.

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: کسانی که در عمل گوش به فرمایشات مقام‌معظم رهبری نمی‌دهند در وهله اول خود ضرر می‌کنند، همانگونه که ابطحی تاکید کرده اگر ما مقام‌معظم رهبری را نداشتیم ایران ضلع سوم مثلث ناامنی در منطقه بود، امنیت و سلامت از دیدگاه حضرت علی(ع) دو نعمت مجهول هستند که در صورت گرفتاری قدر آن‌ها را در می‌یابیم اما در مجموع جو قدرشناسی از رهبری و ولایت در جو عمومی حاکم است.

قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه قدرت بازدارنده است

وی افزود: قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه قدرت بازدارنده بوده و از این‌رو آمریکایی‌ها علیرغم تمام تهدیدهایشان جرات حمله ندارند، بازدارندگی میزانی از توان نظامی کشوری است که کشور مجاوز را از تجاوز منصرف می‌سازد و امریکایی‌ها همواره جنگ را با سه شرایط اغاز می‌کنند اول اینکه نتیجه جنگ پیروزی باشد دوم در حوزه راهبردی خطری واقع نشود و سوم جنگ طولانی و فرسایش نشود.

سردار سنایی‌راد با اشاره به بومی شدن قدرت موشکی کشور گفت: ایران در زمره چند قدرت موشکی دنیا قرار دارد و این درحالیست که قدرت‌های موشکی دنیا به 8 قدرت نمی‌رسد در منطقه رتبه اول را داریم و احتمال زیاد در دنیا در مقام چهارم قرار داریم ولی برخی از ویژگی‌های موشکی ایران منحصر به فرد است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: وظیفه مردم به ویژه بسیج در بحران پیش رو هوشیاری، بصیرت همراه با صبر است در دوران دفاع مقدس به فرمان حضرت امام بسیج تمام قد وارد عرصه شد و زمانی که قطعنامه به تائید امام راحل رسید بسیج اطاعت کرد، بسیج لشگر مخلص خداست و در طول مسیر گوش به فرمان ولایت است.

وی تفکر داعش را نحص دانست و افزود: ما با تفکر نحص داعش مواجه هستیم تفکر تکفیری که صرف به جنگ نمی‌شود با آنان مقابله کرد مبارزه با داعش بایستی مبارزه همه جانبه باشد اگر در سوریه و عراق عله داعش نمی‌جنگیدیم بی‌شک در کرمانشاه و خوزستان باید با انان می‌جنگیدیم.

جنایات داعش در دنیا چرت اربابان اروپایی و عربی را پاره کرده است

سردار سنایی‌راد با اشاره به راهکار داعش برای بقاء گفت: داعش امروز به دنبال جا یابی در لیبی و افغانستان است چراکه عرصه در سوریه و عراق بر آنان تنگ شده گروه‌های تروریستی تکفیری به مانند گذشته قدرت ندارند و چهره واقعی آنان برای دنیا فاش شده است.

وی افزود: زمانی فرانسه میزبان داعش بود اما الان این سگ پاچه اربابش را گرفته و تازه انان متوجه شده‌اند چه در دامن خود پرورانده‌اند، داعش بر اساس برنامه قرار بود اهدافش را دنبال کند ولی خلاف ان عمل کردند و چرت اربابان اروپایی و عربی پاره شده است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مقابله با داعش نیازمند اقدامات فرهنگی را نیز می‌طلبد و باید با وحدت و انسجام شکاف‌ها را از بین برد تا تفکر تقریبی جایگزین تفکر تکفیری شود مسلمانان باید قرابت و نزدیکی را بیشتر کنند.

سردار سنایی‌راد با اشاره به تعداد داوطلبین مقابله با داعش در سوریه گفت: به قدری افراد داوطلب حضور در صف مدافعین حرم هستند که اگر بخواهیم فراخوان بدهیم شاید ظرفیت ناوگان حمل و نقل کشور پاسخگو نباشد، تکفیری‌ها تصور می‌کنند با اقدامتی که انجام می‌دهند می‌تواند در جهان اسلام ایجاد ترس کند در حالی که اراده‌ها را تقویت می‌کند، خیل داوطلبین یعنی اوج دفاع مقدس، امروز ایتام اهل بیت(ع) در سوریه و عراق احساس حیات می‌کند،

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ولایتمداری، شجاعت، کاردانی، سوابق و مردمی بودن از ویژگی‌های یک منتخب است، زمانی برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری تقوی به هر کسی اجازه حضور نمی‌داد ولی امروز ذوقی وجود دارد که سبب شده افراد زیادی ثبت نام کنند و این جای شک است.

سردار سنایی‌راد با اشاره به خوش بینی دولت نسبت به برداشتن تحریم‌ها گفت: دولت تصور می‌کرد چند ماهه تحریم‌ها برداشته می‌شود و در حال حاضر شواهد امر نشان نمی‌دهد که از رکود عبور کرده باشیم به نحوی که 4 وزیر نیز می‌گویند اقتصاد کشور به سمت بحران در حال حرکت است.

اقتصادمقاومتی در عمل اجرایی نشده است

وی افزود: آنچه که به عنوان اقتصادمقاومتی مطرح است به شکل جدی اجرایی نشده چراکه اگر اقتصادمقاومتی را جدی گرفته بودیم از دولت گذشته تا به امروز و به سمت تقویت تولید گام برمی‌داشتیمبسیاری از مشکلات از جمله مسائل اجتماعی رفع می‌شد.

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات امنیتی در کشور تصریح کرد: ایران در مجاورت 4 کشوری است که داعش حضور دارد اما به این معنا نیست که انان در ایران قدرت دارند اقدامات ایران در سوریه و عراق انان را زمین‌گیر کرده اما واقعیت این است که در شرایط استیصال باید احتمال داد که دست به اقدامات افراطی بزنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات