مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خبر داد :

900 میلیون ریال اعتبار برای طرح های نیمه تمام

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: تکمیل 80 طرح نیمه‌تمام ورزشی در استان مرکزی نیازمند 900 میلیون ریال اعتبار است.
کد خبر: ۸۶۱۶۰۳۱
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
خبرگزاري بسيج،مركزي: گروه ورزشي

سعید ملکی در دومین جلسه شورای اداری ورزش و جوانان استان مرکزی  با حضور معاونین و روسای ادارات شهرستان‌های استان که در ساوه برگزار شدگفت؛ هدف از برگزاری جلسه توسعه روند رو به رشد ورزش و بررسی مشکلات و بررسی منابع مالی، پشتیبانی و درآمدها در این جلسه است و تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه‌‌تمام ورزشی استان بیش از 900 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع 150 مکان ورزشی نیمه‌تمام در استان مرکزی 80 طرح مربوط به اداره کل ورزش و جوانان است، اظهار کرد: 70 طرح نیز مربوط به آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و نیروی انتظامی استان است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در شهرستان‌های مختلف استان پراکنده هستند، افزود: بیشترین طرح‌ها مربوط به شهرستان اراک و کمترین در شهرستان آشتیان است.

ملکی با بیان اینکه از نظر سرانه ورزشی جزو استان‌های متوسط رو به بالا در کشور هستیم، گفت: سرانه ورزشی در استان برای هر نفر 87 سانتیمتر و نرم کشوری آن یک متر مربع است.

به گفته وی، سرانه ورزشی سالن‌های روباز و سرپوشیده کشور در حال حاضر یک مترمربع است و استان مرکزی با دارا بودن این سرانه جزو استان‌های متوسط رو به بالای کشور محسوب می‌شود.

ملکی با بیان اینکه 465 هیئت و 70 مکان ورزشی در استان مرکزی تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان فعالیت دارند، تصریح کرد:با بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی در سطح استان تا پایان برنامه ششم توسعه به سطح یک متر خواهیم رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با تاکید بر اینکه براساس قانون باید یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها به توسعه ورزش استان اختصاص یابد، افزود: از این میزان 40 درصد برای خود دستگاه، 30 درصد برای آموزش و پرورش و 30 درصد برای توسعه ورزش همگانی باید هزینه شود.
ارسال نظرات