"اردوهای راهیان نور سدی مقاوم در برابر تهاجم فرهنگی غرب"

یک‌هزار دانش‌آموز شازندی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شازند گفت: سهمیه شهرستان شازند برای کاروان‌های راهیان نور یک‌هزار نفر بوده که تاکنون دو مرحله اعزام صورت گرفته و ماه آینده نیز شاهد اعزام گروه جدیدی از این کاروان‌ها هستیم.
کد خبر: ۸۶۱۶۶۲۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

سرهنگ پاسدار علی رسولی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در اراک، با اشاره به نقش کاروان‌های راهیان نور در مقابله با جنگ نرم دشمن اظهار داشت: فرصت حضور در مناطق جنگی و آشنایی با رشادت‌های رزمندگان فرصتی بسیار مغتنم برای دانش آموزان است چراکه دشمن با جنگ نرم قصد دارد به اهداف خود در ایران دست پیدا کند، جنگ نرمی که نوک پیکانش به سمت فرهنگ اسلامی ایرانی است.

وی افزود: فرهنگ از مولفه‌های مهم هر جامعه‌ای است، فرهنگ شهادت و روحیه شهادت طلبی که ریشه در باورها و اعتقادات ملت ایران دارد دشمن در جنگ نرم به دنبال زدن سنگرهای معنوی و اعتقادی ملت ایران بوده که انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه تک‌تک مسئولان نظام است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شازند تصریح کرد: دانش‌آموزان با بازدید از این مناطق مبلغان خوبی برای فرهنگ ایثار و شهادت باشند و این اردو سدی مقاوم در برابر تهاجم فرهنگی غرب خواهد بود که باید تداوم پیدا کند، افراد در قالب کاروان اعزام و یادمان‌ها زیارت‌گاه‌هایی که در مناطق جنگی را زیارت و تجدید بیعتی با آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌کنند.

سرهنگ پاسدار رسولی با اشاره به نقش کاروان‌های راهیان نور در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: راهیان نور تقویت روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت را به دنبال دارد همچنین روحیه استکبار ستیزی و جمله "ما می‌توانیم" در برنامه‌های راهیان نور به خوبی تبیین و تشریح می‌شود که چگونه رزمندگان اسلام در 8 سال جنگ تحمیلی در برابر تمام دنیای کفر تا بن دندان مسلح ایستادند و تنها به پشتوانه اعتقاد و ایمان توانستند به پیروزی دست پیدا کنند.

وی راهیان نور را گنجینه فرهنگی کشور دانست و گفت: راهیان نور بهترین و موثرترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید جامعه و ذخیره و گنیجه فرهنگی کشور است که می‌تواند با پیوند دادن زندگی نسل جوان به زندگی شهدا نقش مهمی را در رابطه با فرهنگ سازی اسلامی و مقابله با فرهنگ غلط غربی ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات