14 کاندیدا در استان مرکزی توسط هیئت اجرائی رد صلاحیت شدند

رئیس هیئت نظارت در انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع 344 کاندیدای مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی 14 کاندیدا توسط هیئت اجرائی رد صلاحیت شدند.
کد خبر: ۸۶۱۶۸۹۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

سید باقر تقوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در اراک با اشاره به تعداد کاندیداهای استان مرکزی اظهار داشت: در مجموع از 344 کاندیدای مجلس شورای اسلامی که یک‌نفر در سانحه درگذشت و 14 نفر نیز رد صلاحیت شدند.

وی افزود: این رد صلاحیت‌ها درحال حاضر در هیئت‌هاای اجرایی بوده و این افراد از امروز به مدت 4 روز فرصت دارند که اعتراضات خود را نسبت به نتیجه تائید صلاحیت از سوی اعضاء شورا به دفتر نظارت استان مراجعه و طرح شکایت داشته باشند.

رئیس هیئت نظارت در انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: در شورا تا 26 دی‌ماه تمامی افرادی را که ثبت نام کرده بودند مجدد صلاحیتشان مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی به تهران اطلاع داده می‌شود که هیئت نظارت تهران نیز با بررسی و تائید مجدد نظر نهائی را به شورای نگهبان اعلام می‌کند.

تقوی گفت: هنوز فرصت زمانی برای اعلام نظر شورای نگهبان وجود دارد، افراد رد صلاحیت نیز می‌توانند بنا درخواست خود از علت رد صلاحیت خود مطلع شوند.

وی افزود: رد صلاحیت افراد به سبب استعلام از 4 مرجع استعلام می‌شود که دلایل تنها به افراد اعلام می‌شود که آنان نیز می‌توانند نسبت به تائید صلاحیت شورا معترض باشند چراکه با استناد به ماده 51 قانون انتخابات در پانزدهم دی ماه مراتب رد صلاحیت به داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات