شناسایی عوامل رکود صنایع استان مرکزی؛

صنایع استان مرکزی با تلاش بسیج به دنبال راهی برای برون رفت از مشکلات

استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور مدتی است که اسیر طوفان حوادث شده و اینک بسیج قشر کارگری سپاه روح‌الله استان پای در کارزار حوادث گذاشته و به دنبال راهی برای رفت صنایع از مشکلات است.
کد خبر: ۸۶۱۷۱۴۹
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، چرخ‌های تولید در استان مرکزی به مانند دیگر نقاط کشور به کندی درحال چرخیدن است، مشکلی که تنها کارشناسان به یک پاسخ برای آن بسنده کرده‌اند کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، مهم‌ترین و جدی‌ترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی ولی خبری از راهکار نیست.

این روزها دیگر همه می‌دانند که وقتی کارخانجات نتوانند محصولات تولیدی خود را به فروش رسانند کالاهایشان که بخشی از سرمایه کشور هستند در انبارها حبس می‌شود، رکودی که گریبان صنایع را گرفته با بسته پیشنهادی دولت رفع نشده است.

مسئولان بایستی به دنبال راهکاری مناسب برای حل مشکلات واحدهای تولیدی باشند و با اجرای قانون "رفع موانع تولید" به بهترین شکل، مشکلات صنایع را برطرف کند.

رکود اقتصادی در کشور که با کاهش معنادار چهارعامل تولید، درآمد، اشتغال و تجارت ایجاد خود را نشان داده و به معنای کاهنده بودن رشد تولید ناخالص داخلی است و در واقع این رکود عمیق را که با بسته‌های حماتی دولت تنها مدت کوتاهی التیام یافته را تنها و تنها می توان با جدی گرفته شدن اجرای اقتصاد مقاومتی چاره کرد.

نسخه اقتصادمقاومتی که از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی چند سالی است برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و رسیدن به رشد اقتصادی مطرح شده است نسخه‌ای که با شعار محقق نمی‌شود بلکه تنها راه پیش رو برای دولتمردان، اجرای قلبی به دستوراتِ اقتصاد مقاومتی است.

بازهم در این میدان بسیج به مانند دوران دفاع مقدس انچه را در توان دارد به منصه ظهور رسانده و سعی دارد تا در جبهه اقتصادی تمام قد در برابر دشمنان بایستد تا بار دیگر صدای گردش چرخ صنعت در کشور به گوش رسد.

شناسایی عوامل رکود صنایع استان مرکزی

پاسدار محسن ربیعی، مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به اقدام قشر بسیج کارگری استان مرکزی در راستای اقتصادمقاومتی اظهار داشت: در راستای اقتصادمقاومتی و حمایت از تولید داخلی به ویژه در سطح استان مرکزی فراخوانی را اعلام کرده‌ایم تا در این فراخوان نظرات صنعتگران و فعالان صنعت و تولید را جویا شویم.

وی افزود: حداقل نتیجه‌ای که می‌توان از این فراخوان به دست آورد این است که ضمن انجام یک اقدام فرهنگی فعالان این عرصه را تلنگری زده باشیم تا بررسی کنند که در راستای حمایت از تولید داخلی چه راهکارها و پیشنهاداتی می‌توان ارائه کرد.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در کنار این امر چنانچه استقبال شد همایشی برگزار و از طرح‌های برتر در حوزه تولید داخلی تقدیر می‌کنیم طرح‌های به دست آمده جمع‌آوری و پس از بررسی کارشناسانه نتایج به مسئولان استان ارائه می‌شود.

وی افزود: این طرح به همت شورای عالی قشر بسیج کارگری استان مرکزی است، شورای عالی قشر بسیج کارگری در زمینه مربوطه فعالیت‌های می‌کند و امسال نیز شورای عالی قشر بسیج کارگری به بررسی مسائل پرداخت و اقدام به ارائه چنین طرحی کرد.

ربیعی با اشاره به تلاش قشر بسیج کارگری برای رفع مشکلات صنعت و تولید گفت: در گام نخست مشکلات و مسائل گریبانگیر جامعه کارگری و صنعتی را بررسی و با اکثریت اعضاء شورا تصمیم بر آن شد تا در عرصه حمایت از تولید داخلی اقدام کنیم و در نهایت به دنبال این هستیم که مشکلات و راهکارهای تولید داخلی جمع‌بندی و به مسئولین اطلاع شود.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: مسئولین مشکلات صنایع و تولیدات را به خوبی می‌دانند و ما به دنیال این هستیم که در کنار طرح مشکلات راهکار نیز ارائه دهیم، سالانه برنامه‌های پیش بینی شده در شورای عالی قشر بررسی می‌شود.

وی افزود: بسیج به وظایف خود عمل می‌کند و در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی آنچه را که بتوانیم انجام داده و کوتاهی نمی‌کنیم و در این میان چنانچه دستگاه‌های دولتی و خصوصی آمدند پای کار چه بهتر وگرنه کسی را متهم به کم کاری نمی‌کنیم.

ربیعی با اشاره به تاکیدات مقام‌معظم رهبری در بهره‌گیری از توان بسیج و سپاه در عرصه اقتصادمقاومتی گفت: مسئولان بسیج نیز اعلام کردند در هر زمینه‌ای که دولت و مسئولین دست یاری دراز کردند ما این کمک را دریغ نمی‌کنیم و تنها هدف کمک رسانی است.

عدم حمایت از تولیدات داخلی یکی از عوامل رکود است

شهرجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به اقدامات قشر بسیج کارگری استان مرکزی در راستای رفع مشکلات کارگری موجود اظهار داشت: با برگزاری جلسات و بازدیدهای مختلف مشکلات و معضلات موجود در استان شناسایی و راهکارهای مختلفی برای رفع این مشکلات طراحی شود.

مسئول شورای عالی قشر بسیج کارگری سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در جلسات مختلفی که در شهرستان‌های استان برگزار شد با جمع‌بندی‌های حاصل مشخص شد که از توان داخلی به نحو مطلوب استفاده نشده و متاسفانه با توجه به تولیدات استان هنوز هم به واردات متکی هستیم که مانعی برای تقویت تولید داخل است.

وی افزود: ایده‌ای برای صورت مسئله موجود مطرح شد و آن اینکه در سطح استان فراخوانی برای رفع معضلات طراحی و مشکلات از سوی اقشار مهنسین، کارگری، فعالان صنایع و تولیدکنندگان عنوان و در نهایت مشکلات نیز شناسایی شود و راهکارهایی بسته به نوع مشکل طراحی شود.

شهرجردی با اشاره به جمع‌آوری راهکارها و پیشنهادات مختلف در این عرصه گفت: با طرح راهکارها دستورالعمل هایی تهیه و ابلاغ شود تا بتوانیم گامی برای رفع مشکلات برداریم، پس از جمع‌آوری پیشنهادات در مدت یک هفته از سوی کارشناسان بررسی و بهترین‌ها شناسایی و در مجمع شورای عالی قشر که بهمن‌ماه برگزار می‌شود پیشنهادات و راهکارهای برتر تقدیر و از سوی دیگر بهترین راهکار نیز ارائه می شود.

وی افزود: در راستای اقتصادمقاومتی و حمایت از تولید داخلی این اقدام صورت می‌گیرد که حداقل نتیجه تلنگری برای چاره اندیشی است تا به فکر بیافتند حداقل در حد توان خود هر یک کاری کنند و راهکار و پیشنهادی ارائه کنند.

مسئول شورای عالی قشر بسیج کارگری سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در این فراخوان بخش های مختلفی همکاری کرده‌اند از جمله استانداری، شرکت شهرک‌ها، صنعت و معدن، صنایع کوچک، بسیج کارگری و غیره که امیدواریم به نتیجه مطلوبی برسیم.

شهرجردی ادامه داد: مجمع شورای عالی قشر بسیج کارگری در عرصه های مختلفی از جمله فرهنگ کار و مباحث مربوط به آن در حلقات صالحین بحث و بررسی می‌شود، بازدید از صنایع مختلف در راستای هم پوشانی فعالیت‌های آنان، دایره المعارفی نیز از صنایع استان توسط شرکت شهرک‌ها تهیه شده که یک قسمت آن کامل و ارائه شده و بخش دوم نیز مهیا شده است.

وی افزود: بیشتر فعالیتهای فرهنگی را بر عهده داریم و در این مسیر از نخبگان صنعتی برای رفع معضلات استان استفاده کنیم.

فشارهای اقتصادی که از قبل وجود داشته و کمبود نقدینگی سبب شده تا صنایع با چالش رو به‌رو شوند که باید با همکاری افراد مختلف این مشکلات را رفع کنیم در حقیقت این مهم عزم جدی را می طلبد، قشر بسیج کارگری نیز تلاش دارد تا در چارچوب اقتصادمقاومتی فعالیت‌هایی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات