خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد؛

اعزام یک میلیون دانش‌آموز به اردوهای راهیان‌نور با همکاری بسیج

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش از اعزام یک میلیون دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۷۷۸۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمیدرضا کفاش عصر پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش‌وپرورش با آیت‌الله نوری همدانی، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: آشنایی دانش‌آموزان با دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی آموزش‌وپرورش است.

وی به روند برگزاری اردوهای راهیان نور در کشور اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها به‌صورت مشترک با همکاری سپاه و بسیج هر سال در کشور برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش از اعزام 650 هزار نفر به اردوهای راهیان نور در سال گذشته خبر داد و افزود: اردوهای راهیان نور ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور را انتقال مفاهیم دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: تا اربعین امسال نیز بیش‌از 300 هزار نفر به این اردوها اعزام شده‌اند.

کفاش ادامه داد: با توجه به برنامه‌های سپاه برای پیاده‌روی اربعین و امتحانات دانش‌آموزان برگزاری اردوها متوقف شده است و پس از پایان امتحانات اعزام به راهیان نور آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال طبق برنامه‌ریزی‌ها بیش‌از یک میلیون نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش به جزئیات روند برگزاری اردوهای راهیان نور اشاره و تصریح کرد: به همراه هر کاروان مدیر، راوی و روحانی اعزام می‌شود تا طی اردو مسائل تربیتی و اخلاقی برای دانش‌آموزان تبیین شود.

وی از فعالیت 650 دارالقرآن در سطح کشور خبر داد و افزود: این مراکز مسائل و فعالیت‌های قرآنی خارج از برنامه‌های مدارس را پیگیری می‌کنند.

کفاش با بیان اینکه در 50 هزار مدرسه در کشور نماز جماعت برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این مدارس با حضور 20 هزار روحانی و معلمان منتخب نماز جماعت اقامه می‌شود.

وی از آموزش مدیران مدرسه در ترویج فریضه نماز خبر داد و گفت: با همکاری ستاد اقامه نماز کشور تاکنون 4 هزار و 500 مدیر مدرسه را در این زمینه آموزش داده‌ایم.

ارسال نظرات