خبرهای داغ:

نتایج ایده آل اقتصاد مقاومتی در گرو افزایش مصرف تولیدات داخلی است

کارآفرین برتر شهرستان سنقروکلیایی گفت : اگر گرایش مردم به سمت مصرف تولیدات داخلی افزایش یابد به نتایج مطلوب در خصوص طرح اقتصاد مقاومتی دست خواهیم یافت.
کد خبر: ۸۶۱۷۸۱۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
محمد مصطفوی کارآفرین برتر در شهرستان سنقروکلیایی در راستای طرح خود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سنقروکلیایی بیان داشت: از سال گذشته پس از آشنایی با طرح‌های اقتصاد مقاومتی و بهره‌مندی از مشاوره های این نهاد اجرایی در راستای کارآفرینی و محرومیت زدایی فعالیت‌هایی را در این راستا آغاز کردم.

کارآفرین برتر در شهرستان سنقروکلیایی با اشاره به اینکه دارای مدرک تحصیلی خود در رشته دامپزشکی افزود: به صورت سیار با اعزام به مناطق روستایی در زمینه واکسیناسیون دام و طیور فعالیت دارم.

مصطفوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با احداث کارخانه‌ای به متراژ ۲۰۰ مترمربع در شهرستان سنقر و کلیایی از توابع استان کرمانشاه در خصوص تولد و پرورش بلدرچین فعالیت دارم.

این کارآفرین نمونه اظهار داشت: سال گذشته با دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی از سازمان بسیج سازندگی توانستم این واحد و کارگاه تولیدی را راه اندازی کنم اما در راستای توسعه و به کارگیری نیروی بیشتر نیاز به حمایت های سازنده‌ای دارم.

وی با بیان اینکه در ابتدا با ۱۰۰ قطعه بلدرچین فعالیت خود در عرصه اقتصاد مقاومتی را آغاز نموده، یادآور شد: در حال حاضر ۳ هزار و ۶۰۰ قطعه بلدرچین داریم که از نظر بازار عرضه و تقاضا و نیز استقبال و سودآوری به عنوان ایده ای نوظهور بسیار رضایت بخش است.

مصطفوی در ادامه گفت: به دلیل آنکه ۸۰ درصد این پرندگان تخم گذار با شرایط محیطی مناسب می‌توانند تولید بیشتری داشته باشند روزانه قادر خواهیم بود ۲۸۰۰ تا ۳ هزار تخم بلدرچین را راهی بازار عرضه و تقاضا کنیم که با برآوردهای انجام شده بالغ بر ۳ میلیون تومان درآمد ماهیانه در پی خواهد داشت.

این کارآفرین برتر استفاده از گوشت مصرفی بلدرچین را از دیگر مزایای این واحد تولیدی دانست و عنوان کرد: از آنجا این پرندگان دارای مقاومت بالایی هستند و کمتر در معرض بیماری‌ها قرار می‌گیرند نسبت به سایر پرندگان بومی نیاز به مراقبت کمتری دارند و در عین حال از ارزش غذایی مناسبی برخوردار هستند.

مصطفوی تصریح کرد: اگر فردی ۱۰۰۰ بلدرچین را پرورش دهد با رعایت نکات و شرایط محیطی مناسب می تواند به تولیدی انبوه دست پیدا کند و علاوه بر آن حداقل از سودآوی بیش از ۲ میلیون تومان در ماه برای سرمایه گذاری مجدد و تولید بیشتر بهره‌مند خواهد شد.

این کارآفرین در ادامه خواستار اطلاع رسانی مناسب در راستای مصرف تولیدات داخلی به ویژه در حوزه مواد غذایی شد و تصریح کرد: اگر گرایش مردم به سمت مصرف تولیدات داخلی افزایش یابد به نتایج مطلوب در خصوص طرح اقتصاد مقاومتی دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در معرفی و شناسایی این محصول غذایی در سبد کالایی خانوارها گفت: برخی از خواص غذایی این محصول تولیدی آگاهی چندانی ندارند در حالی که در بسیاری از کشورها در زمینه تولید و مصرف آن توصیه های درمانی و پزشکی بسیاری وجود دارد و مورد استقبال قرار گرفته است.

ارسال نظرات