خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان جوانرود:

محکومیت اقدام آل سعود، یک مسئله مهم دینی و اسلامی است

ماموستا ملا احمد فخری: اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر را نمی توان یک مسئله شخصی دانست، بلکه این مسئله یک مسئله مهم دینی و اسلامی است و هر کس به دین اسلام اعتقاد داشته باشد این گونه امور را با قاطغیت محکوم می نماید.
کد خبر: ۸۶۱۸۴۶۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷

امام جمعه شهرستان جوانرود  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از جوانرود، ضمن محکومیت اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر گفت: بر اساس علوم و آموزه های دینی اسلامی ما این گونه اعمال جنایت است و امروز جنایات رژیم سعودی تنها به اعدام علمای دینی هم چون شیخ نمر ختم نمی شود.

ماموستا ملا احمد فخری افزود: همچنانکه بر همگان روشن است جنایات تروریستهای داعش با حمایت مالی عربستان صورت می گیرد که این همدستی در کشتار و جنایت علیه مسلمانان حاکمیت آل سعود را از نظر دینی و انسانی زیر سئوال می برد.

وی خاطر نشان کرد: تنها اتهام شیخ نمر دعوت مردم به رفتار مبتنی بر عدالت و عدم ظلم پذیری مردم بوده که این خواسته هایی برگرفته از دین است و اگر آل سعود داعیه دین اسلام را دارد می بایست در رعایت این عدالت و برادری تلاش کرده و از اختلاف میان امت اسلامی به خصوص شیعه و سنی دوری کند.

ماموستا فخری تصریح کرد: به طور قطع تمامی مسلمانان این جنایت آل سعود را محکوم می کنند زیرا که این مسئله را نمی توان یک مسئله شخصی دانست، بلکه این مسئله یک مسئله مهم دینی و اسلامی است و هر کس به دین اسلام اعتقاد داشته باشد این گونه امور را با قاطعیت محکوم می کند.

وی ضمن تاکید مجدد بر وجهه بسیار ناخوشایند و غیر قابل قبول  اعدام یک عالم دینی اظهار داشت: این عمل آل سعود آنچنان وجهه ناخوشایندی دارد که اگر هر مسلمانی ذره ای نور ایمان در دل داشته باشد، چنین عملی را محکوم خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان جوانرود یادآور شد کرد:  این مسئله به طور قطع در آینده باعث ایجاد اختلافهایی در عربستان و موجب سوء استفاده هایی از سوی دشمنان دین و ایجاد زمینه فتنه هایی خواهد شد که نه به نفع این کشور و نه به نفع امت اسلامی است در حالی که در دنیای امروز که دشمنان وحدت اسلامی را هدف قرار داده اند، انسجام و همدلی و اتحاد امت اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

ماموستا فخری خاطر نشان کرد: آل سعود این گونه وانمود می کنند که غیر از آنان کسی مسلمان نیست و بهشت فقط از آن آنان است و این شیوه ای است که در برخی از تفکرات مثل تندروها و یهود امروزی مشاهده می شود در حالی که در آیین های الهی به خصوص دین مبین اسلام بر زندگی مسالمت آمیز و برادری میان امت اسلامی تاکید بسیاری شده است.

ارسال نظرات