خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

مجالس ترحیم به مجلس تقدیر و تشکر تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با انتقاد از اینکه مجالس ترحیم در کرمانشاه از فلسفه واقعی خود فاصله گرفته گفت: متاسفانه این مجالس هم اکنون به مجلس تقدیر و تشکر تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۶۱۹۱۸۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در بیت امام جمعه کرمانشاه تشکیل شد، اظهار کرد: مجلس ختم و ترحیم، تذکر و بیدارباشی برای بازماندگان است که به فکر آخرت خود باشند.
وی افزود: مجلس ترحیم باید به گونه ای برگزار شود که افراد را به یاد جهان دیگر انداخته و اینکه همه ما باید روزی این دنیا را ترک و پاسخگوی اعمال خود در آن دنیا باشیم که متاسفانه چنین چیزی در این مجالس کمتر به چشم می خورد.
آیت الله علما یادآور شد: متاسفانه طی سالیان اخیر دیده شده مجالس ترحیم در کرمانشاه از فلسفه واقعی خود فاصله گرفته و با نام بردن از افراد شرکت کننده در آن به گونه ای تبدیل به مجلس قدردانی از آن ها شده است.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در گذشته ها حتی اسم اشخصاص بسیار معروف و شناخته شده هم در مجالس ترحیم برده نمی شد و تنها قرآن در این گونه آیین ها تلاوت می شد و یک روحانی نیز با تذکری در مورد آخرت مجلس را ختم می کرد.
وی با تاکید بر اینکه تبدیل شدن مجلس ترحیم به مجلس تقدیر و تشکر زندگان باعث زشت نشان داده شدن فرهنگ مردم استان در بین دیگران می شود و خواستار اصلاح فرهنگ حاکم در این مجالس شد.
آیت الله علما در پایان خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ها برای اصلاح فرهنگ مجالس عزاداری و ترحیم شد و گفت: باید کاری کنیم تا همان فرهنگ قدیمی که بر این مراسم حاکم بود دوباره رونق بگیرد.
ارسال نظرات