خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی:

اعزام اردوی راهیان نور از اول بهمن ماه/ تشکر از آموزش و پرورش

مسئول بسیج دانش آموزی استان: مرحله دوم اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی از اول بهمن ماه با ادامه اعزام دختران از بیرجند آغاز می شود.
کد خبر: ۸۶۲۳۵۲۶
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷

سرهنگ غلامرضا اردونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار داشت: مرحله اول اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور 11 مهر ماه آغاز شد و تا 30 آبان ماه ادامه داشت.

وی عنوان کرد: در این مرحله 2 هزار و 502 دانش آموز و عوامل اجرایی در قالب 48 دستگاه اتوبوس اعزام شدند که از این تعداد یک هزار و 681 نفر پسران در قالب 33 دستگاه و 821 نفر دختران در قالب 15 دستگاه اتوبوس اعزام شدند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: به دلیل تقارن ایام امتحانات و اربعین حسینی و مصوب ستاد هماهنگی اردوی راهیان نور در آذر و دی ماه اعزام ها تعطیل شد.

مرحله دوم اعزام دختران به اردوی راهیان نور از اول بهمن ماه

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی از اول بهمن ماه با ادامه اعزام دختران از شهرستان بیرجند در قالب شش دستگاه اتوبوس آغاز می شود.

اردونی ادامه داد: در مسیر رفت همه کاروان ها برای زیارت قبر دانیال نبی به شوش می روند. بعد روز اول بازدید از اروند، مسجد خرمشهر، شلمچه و رزم شبانه بانوان و مردان آسمانی و در روز دوم دهلاویه ، هویزه و معراج شهدا و برگشت به استان را داریم.

وی اظهار کرد: اعزام در این مرحله به خوزستان و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور انجام می شود.

مرحله دوم اعزام پسران به راهیان نور از نیمه اول اسفند ماه

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: اعزام پسران در مرحله دوم از نیمه اول اسفند ماه از شهرستان های بیرجند، نهبندان و قاین و شهرهایی که در مرحله اول اعزام نشدند است.

وی عنوان کرد: ثبت نام و حضور در مناطق دوران جنگ تحمیلی اختیاری است و قسمتی از هزینه آن نیز خودیاری است که مبلغ 45 هزار تومان از دانش آموزان گرفته می شود.

اردونی یادآور شد: پارامترهایی برای حضور و انتخاب دانش آموزان برای اعزام به اردوی راهیان نور وجود دارد از جمله حضور آنان در تشکل بسیج دانش آموزی، معدل و میزان رضایتمندی مدیر آموزشگاه که دانش آموزان برای اعزام به نوعی گزینش می شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان سال دوم متوسطه دوم که درس آمادگی دفاعی دارند و دانش آموزان سال سوم هنرستان مشمول این طرح می شوند.

اردوی راهیان نور کار تربیتی و فرهنگی است

مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: مدت اردوی راهیان نور دانش آموزی پنج روز است و بعد مسافتی که پیموده می شود یک هزار و 800 کیلومتر است و این مدت طول مسیر بهترین فرصت برای انجام کارهای فرهنگی است.

وی ادامه داد: برای هر کاروان روحانی، راوی و مدیر کاروان پیش بینی شده است و برای اعزام خواهران طلبه خواهر و پرستار خواهر همراه با هر اتوبوس داریم.

اردونی با بیان اینکه انتخاب مربی و سرپرست کاروان با نظر کمیته هماهنگی شهرستان انجام می شود اظهار کرد: در هر اتوبوس سه نفر همکار فرهنگی، یک نفر سرپرست اتوبوس و دو نفر مربی خواهر داریم.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور کار تربیتی و فرهنگی است و عوامل اجرایی به تاثیر گذاری و تبیین فلسفه اردوی راهیان نور کمک می کنند یادآور شد: ما در دلنوشته های دانش آموزان می بینیم که آنان از قبل حتی آداب سفر و خیلی از آداب دینی، روایت های دفاع مقدس و عملیات های ماندگار را نمی دانستند.

استقبال کم نظیر و رضایت والدین از اردوی راهیان نور دانش آموزی

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه شرح وظایف برای تک تک دانش آموزان و مجریان اردو بیان شده است گفت: کتاب کاری برای روحانی و طلبه پیش بینی کردیم و یک نوار سی دی و پک فرهنگی که تایید محتوا شده و حاوی فیلم ها و مستنداتی از دوران دفاع مقدس است برای دانش آموزان پخش می شود.

وی عنوان کرد: امسال استقبال دانش آموزان و خانواده های آنان با وجود طرح خودیاری بسیار خوب است به طوری که ما مجبور می شویم به دلیل کمبود سهمیه عده ای را از پای اتوبوس ها برگردانیم.

تشکر از آموزش و پرورش استان در حمایت از اردوی راهیان نور

اردونی تصریح کرد: همکاری دستگاه های فرهنگی استان در طرح اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور ضعیف است .

وی ادامه داد: با توجه به مسائل بهداشتی در طول مسیر برای استراحت و صرف غذا با خانه معلم هماهنگ شده است که بهترین کاری است که امسال انجام شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: از آموزش و پرورش به دلیل همکاری خوبی که با بسیج دانش آموزی در زمینه اعزام به اردوی راهیان نور دارد تشکر می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال پنجمین سال اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی از خراسان جنوبی کار مشترک سپاه و آموزش و پرورش است.

اردونی از برگزاری همایش 13 ساله های مدرسه در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها