"مکتب شهادت امانتی گرانبها"

فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است

فرمانده سپاه‌روح‌الله استان مرکزی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امری ضروری است چراکه این فرهنگ راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است.
کد خبر: ۸۶۲۳۶۲۹
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
به‌گزارش خبرگزاری بسیج از اراک،سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید "زهره‌وند" نخستین شهید مدافع حرم شهرستان اراک با اشاره به حضور مردم این شهرستان در مراسم استقبال و تشییع پیکر این شهید والامقام اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس تمامی شهدا برای حفظ کیان انقلاب اسلامی با بدرقه همین مردم رفتند و اکنون ادامه دهندگان راه شهدای اسلام مورد استقبال همین مردم قرار می‌گیرند.

وی افزود: ملت ایران همواره در هر عرصه‌ای نشان داده‌اند که در مقابل ظلم می‌ایستند و هرگز اجازه توطئه و دست‌اندازی علیه کشور را به هیچ کس نمی‌دهند، امروز سربازان و مدافعان اسلام ناب محمدی(ص) با حضور خود در خارج از مرزهای جغرافیایی نشان می‌دهند که دفاع از این مهم مرز نمی‌شناسد و تا جان بر کف دارند در برابر دشمنان اسلام می‌ایستند و مقاومت می‌کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: مردم شهرستان اراک نیز در مراسم استقبال با این شهید مدافع حرم نشان دادند که پیام شهید را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند و نشان دادند که در امتداد دفاع مقدس و در امتداد انتفاضه ملت فلسطین، انقلاب ملت عراق و سایر ملل دیگر در این صحنه حضور داشته و همه جانبه دفاع می‌کنند.

سردار سرتیپ دوم کریمی با اشاره به ریشه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورا گفت: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده که بایستی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در راستای ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کنیم چراکه این فرهنگ راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمنان نظام اسلامی در سال‌های اخیر با شبیخون و ناتوی فرهنگی وارد میدان شده‌اند بهترین راهکار مقابله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه بسیجی است تا به این واسطه جوانان ما در برابر دشمنان هوشیار باشند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: عظمت شهادت به قدری والاست که برای رزمندگان حضور در جبهه‌های مبارزه با دشمنان اسلام فراتر از همه چیز بوده و زمانی که به مقام شهادت دست پیدا می‌کنند آنان به آرزوی دیرین خود رسیده‌اند و در این میان صبر و تحمل پدران، مادران، همسران و فرزندان این شهدا ستودنی است اگرچه تحمل این رنج و مصیبت مشکل است اما فرزندان شهدا باید پیام رسان و سند افتخار این انقلاب باشند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به اینکه شهدا خاص یک حزب، جناح و یا گروه از جامعه نیستند گفت: شهیدان بازماندگان انقلاب، یادگاران دوران دفاع مقدس و آرمانی برای تمام جامعه هستند.

وی افزود: در تمام جوامع بشری، ارزش‌هايی وجود دارد كه بنيان اصلی فرهنگ آن جامعه را شكل می‌دهند و سرزمين پاک ايران نيز بيش از هر جای ديگر، مفتخر به داشتن ارزش‌های والا و اصیلی است كه نمونه آن را در كمتر جایی می‌توان يافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات