خبرهای داغ:
مدیر زراعت استان گلستان:

گلستان پتانسیل خوبی برای صادرات سبزیجات به روسیه دارد/ روس‎ها با قرارداد مستحکم و دو طرفه به میدان بیایند

مدیر زراعت استان گلستان در خصوص جایگزینی ایران به جای ترکیه برای تامین 1.5 میلیون تن سبزی برای کشور روسیه گفت: ظرفیت خوبی داریم اما تامین سبزیجات برای کشور روسیه نیاز به یک قرارداد مستحکم دو طرفه است.
کد خبر: ۸۶۲۳۶۸۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
محمد رضا عباسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص تامین 1.5 میلیون تن سبزیجات  از طریق ایران برای کشور روسیه گفت: استان گلستان در راستای تولید  سبزیجات بستر مناسبی دارد و کشاورزان ما می‎توانند با توجه به نزدیک بودن بندر دریایی امیرآباد ، خط ریلی ایران- قزاقستان و فرودگاه گرگان با پهنای باند مناسب برای پروازهای باری می‎تواند در تامین محصولات صیفی و سبزیجات به روسیه نقش مهمی را ایفاء کند.

وی تصریح کرد: ذائقه روس‎ها در مصرف سبزیجات و صیفیجات با مردم ایران متفاوت است و برای مسائل در کشور روسیه از فلفل‎های رنگی استقبال می‎شود که در کشور ما مورد توجه چندانی نیست و لذا اگر چنانچه در بحث صادرات با مشکلی رو به رو شویم کشاورزان ما خسارت خواهند دید.

مدیر زراعت استان گلستان با بیان اینکه تامین سبزیجات برای کشور روسیه نیاز به یک قرارداد مستحکم دو طرفه است، گفت: در حال حاضر نزدیک به 32 هزار تن سیب زمینی به کشور روسیه از استان صادر می‎شود و امسال این میزان به 40 تا 50 هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

عباسی یادآور شد: در استان گلستان در 9 ماه سال محصولات مختلف تولید می شود و از این نظر ظرفیت خوبی در استان گلستان برای صادرات وجود دارد.

وی با بیان اینکه گوجه، خیار، سیب‎زمینی، هندوانه و خربازه از محصولاتی است که به صورت عمده در استان گلستان تولید می‎شود، گفت: در استان گلستان سالانه7 هزار هکتار گوجه فرنگی؛ 6 هزار هکتار خیار، یک هزار هکتار بادنجان، یک هزار و 500 تا 2 هزار هکتارهندوانه تازه خوری تولید میشود و این پتانسیل وجود دارد که تولید این محصولات افزایش پیدا کند.

مدیر زراعت استان گلستان ابراز داشت: معقوله صادرات ویژگی‎های خاص خود را دارد و تجار روسی اگر نیازمند به محصولاتی هستند باید با قراردادهای مستحکم و دو طرفه به میدان بیایند چرا که در سال گذشته بخشی از کارشناسان و کشاورزان ما در مسیر صادرات گیاهان دارویی با روس‎ها با مشکل کاهش 50 درصدی قیمت رو به روشدند.

عباسی با بیان اینکه محصولات سبزیجات مد نظر روس ها نیاز به تاسیس گلخانه دارد، گفت: در استان گلستان ظرفیت خوبی برا گلخانه وجود دارد و با هزینه کمی می‎توان گلخانه‎های نیم فعال را دوباره فعال کرد.

وی با بیان اینکه در مسیر صادرات نیاز به سرمایه‎گذاری تجار در استان گلستان هستیم، گفت : از نظر مسائل فنی و کارشناسی در استان گلستان در بحث کشاورزی پتانسیل خوبی داریم اما معقوله صادرات شرایط و ویژگی‎های خاص خود را دارد و اگر به قوائد آن آشنا نباشیم مطمئنا کشاورزان ما در این مسیر زیان خواهند دید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار