خبرهای داغ:
در شهرستان رامیان برگزار شد:

کمیته یادمانها و بناهای اجلاسیه 4000 شهید گلستان

کمیته یادمانها و بناهای اجلاسیه 4000 شهید گلستان در شهرستان رامیان با حضور مدیر کل دفتر فنی استانداری و مسئول معاونت مهندسی سپاه نینوا گلستان در محل دفتر فرماندار این شهرستان تشکیل شد.
کد خبر: ۸۶۲۷۸۷۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛کمیته یادمانها و بناهای اجلاسیه 4000 شهید گلستان در شهرستان رامیان با حضور «رسول حسام» مدیر کل دفتر فنی استانداری و سرگرد پاسدار«فرامرزی» مسئول معاونت مهندسی سپاه نینوا گلستان در محل دفتر فرماندار این شهرستان تشکیل شد.

در ابتدای جلسه «جواد صادقلو» فرماندار شهرستان رامیان با تاکید به برگزاری باشکوه برنامه های این اجلاسیه در شهرستان، گفت: همیشه باید احساس شود که امنیت، اقتدار و آسایش امروز ما مرهون خون شهداست و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا آشنا کردن نسل جدید با  آن بزرگواران است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اجلاسیه بزرگداشت 4000 شهید استان در شهرستان رامیان به اجرای برنامه های ستاد توسط کمیته های مختلف آن تاکید و از ساماندهی وضعیت یادمان شهدای شهرستان خبر داد و افزود: به لطف الهی یادمان شهدای شهر خان به بین انجام شده و یادمان شهدای شهر رامیان نیز در حال اجرا می باشد.

صادقلو ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، دهه فجر را  بزرگترین اتفاق قرن بیستم دانست و اظهار کرد: گفتمان اسلام سیاسی امام (ره) متفاوت با مکاتب غالب آن زمان بوده و تمام ایدئولوژیهای شرق و غرب با  پیروزی انقلاب اسلامی از هم فرو پاشید

در ادامه مدیر کل دفتر فنی استانداری گفت: در حال حاضر در هفت استان اجلاسیه شهدا برگزار شده و در آذرماه 1395 اجلاسیه 4000 شهید گلستان در این استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: کمیته های برگزاری این اجلاسیه در استان به ریاست استاندارو دبیری فرمانده سپاه نینواگلستان و در شهرستانها بهریاست فرماندار و دبیری سپاه پاسداران آن شهرستان تشکیل شده است.

حسام افزود: براساس مصوبه ستاد این اجلاسیه، عملیات احداث یادمان بر سر مزار شهدای گمنام در تمامی مناطقی که شهید گمنام دارند، احداث یا تکمیل می شود.

وی با اشاره به سیاستهای کمیته یادمانها و بناهای اجلاسیه 4000 شهید گلستان، عنوان کرد: احداث یادمانهای گلزار شهدای گمنام ،طراحی تندیس ها یا سردیس ها و طراحی تابلوهایی در قالب تصاویر شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برای مردم تداعی شود تا چه کسانی مایه آرامش و امنیت امروز آنها است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری گلستان از طراحی و تهیه تندیسی از تصاویر شهدای شاخص گلستان و طراحی و نصب تابلوهایی از شهدا در محورهای برون شهری استان را از دیگر مصوبات کارگروه عمرانی ستاد اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان اعلام کرد و افزود: براین اساس و با کمک شهرداری ها و دهیاری ها و دیگر مسئولان شهرستان ها کار احداث یادمان شهدای گمنام و انجام مصوبات فوق تا قبل از زمان اجلاسیه انجام می شود ضمن اینکه فراخوان طراحی یادمان ها بزودی توسط نظام مهندسی و درقالب مسابقه ای آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در پایان این اجلاسیه کتابی از عملکرد هر شهرستان به چاپ خواهد رسید.

در پایان فرماندارشهرستان رامیان به همراه مدیر کل دفتر فنی استانداری با حضور در گلزار شهدای گمنام ضمن قرائت فاتحه در خصوص احداث المان شهدای گمنام تبادل نظر کردند.

گفتنی است اجلاسیه 4 هزار شهید هر سال در یکی از استان‎های کشور برگزار می‎شود و در آذرماه 1395، گلستان میزبان برگزاری این کنگره است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها